Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Har också några danglers, dock inte lika fina som din. Den bästa är kanske den längst ut till höger. Den har två olika fästen. Märket är det finländska "Karhu".
 

Bilagor

  • Mina danglers.jpg
    Mina danglers.jpg
    70.8 KB · Visningar: 439
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 421
Kul med så mycket nytt postat.
Blev väldigt imponerad av min senaste, en Wilderness Explorer från Bark River i CPM Cru-Wear. Valde att ta bort fingerskyddet.

b2a97363b73b28d1e019aa742d8007bf.jpg


Fredrik
 
Tackar! Jag inbillar mig att det gör en riktigt stor skillnad med det borttaget.
Jo det är min årliga vandringsstav som är på gång. Har varit en tradition i åtta år.

Fredrik
 
Kul med så mycket nytt postat.
Blev väldigt imponerad av min senaste, en Wilderness Explorer från Bark River i CPM Cru-Wear. Valde att ta bort fingerskyddet.

b2a97363b73b28d1e019aa742d8007bf.jpg


Fredrik

Snygg! En annan bark river som är snarlik är camp and trail, som jag tycker ser trevlig ut.
 

Bilagor

  • img-8596k.jpg
    img-8596k.jpg
    69.9 KB · Visningar: 386
1. Självklart! ☺️

2. Jag är helt inkörd på danglers. Förstår inte hur man kan vilja bära kniven högre.
1. Fint arbete :).

2. De är mycket praktiska. Jag bär fastbladare antingen ihop med danglers, eller i ryggsäcken/fiskeväskan/jaktsäcken eller på bärremmen med slidan i upp- och nedläge för en snabb tillgång (oftast Kydexslida).

Det händer att jag faktiskt helt resolut kör in en liten fastbladare i bröst- eller sidofickan på jackan. Det handlar då som oftast om den lilla E. Jönsson-moran som jag visat upp ett flertal ggr här på forumet.

Med andra ord. Valet av kniv avgör sättet jag bär kniven på.

~Paul~
 
1. Fint arbete :).

2. De är mycket praktiska. Jag bär fastbladare antingen ihop med danglers, eller i ryggsäcken/fiskeväskan/jaktsäcken eller på bärremmen med slidan i upp- och nedläge för en snabb tillgång (oftast Kydexslida).

Det händer att jag faktiskt helt resolut kör in en liten fastbladare i bröst- eller sidofickan på jackan. Det handlar då som oftast om den lilla E. Jönsson-moran som jag visat upp ett flertal ggr här på forumet.

Med andra ord. Valet av kniv avgör sättet jag bär kniven på.

~Paul~

Ja. En fastbladare kan ofta få ligga i ryggsäcken. Men då är det här tillbehöret smidigt till companion. Man har ett i bältet, och hakar fast kniven när det är dags.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.