Black Diamond Momentum Harness

669935.jpg

Nån som provat denna sele? Har kollat i recensionsbanken, men utan resultat. Den finns inte heller i någon butik i närheten.

Jag är nybörjare och funderar på att köpa en sådan sele, eftersom den ingår i det enda startpaket utan skor som jag hittar (har redan skaffat skor). Hur som helst så är jag tacksam för eventuella kommentarer om Black Diamonds selar, och då i synnerhet Momentum.

/Patrik
 
sele från Northstar

Jag kan varmt rekomendera Rock Empires selar, själv har jag en "double" och tjejen min en "peak". om du ringer och snackar med killarna på Northstar så kan du säkert köpa ett av deras paket även utan skor. De har bäst priser och är himla trevliga att ha och göra med...

http://www.northstar.se

/Pott
 
Re: Klätterpaket

joakimr; sa:
Vad ingår i det Startpaketet?
Varifrån?
Det som igår är det som är med på bilden: sele, skruvkarbin, repbroms, kritpåse och krita.
Hittade det på LGJ klätter & högfjäll, men tror att paketet är hämtat direkt från BD, då jag sett det på andra siter också.
Här har du en länk.
 
Bara ett litet tips

Kolla att kristpåsen är tillräckligt stor för dina händer. Du ska bekvämt kunna 'krita på' utan att handen fastnar i påsen.
 
Re: Bara ett litet tips

orangutang; sa:
Kolla att kristpåsen är tillräckligt stor för dina händer.
Tack för tipset. Måste erkänna att jag inte haft en tanke på det. Men påsen är medium, och jag har inte direkt några dasslock till händer, så det borde funka. Kan knappt föreställa mig hur det känns att hänga i en hand med den andra handen fast i påsen bakom ryggen... ;o)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Surbjörn Black Diamond recall, karbiner o slingor Sportklättring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.