*Pompa och Ståt* Resultat: Stockholms bästa klättring!

Så har det äntligen avgjorts vad vi klättrare anser om klättringen i Stockholm!
En aning orättvist kanske för Klättercentret som inte funnits så länge, men de har tid att stärka sig inför nästa års undersökning.
Själva undersökningen kanske kan tas med en nypa salt, men den pekar på vissa tendenser (som kanske ägarna till klätterhallar kan ta till sig).
Ett stort tack till alla (ca 135st) som tog sig tid att svara på frågorna. Kudos to you all!

Frågor------------------------------------- karbin KC KV
Vart finns bäst avancerad klättring?-- 43% 5% 52%
Vart finns bäst nybörjarklättring?------ 63% 17% 20%
Vart finns bäst ledklättring?------------- 29% 3% 68%
Vart finns bäst topprepsklättring?----- 47% 10% 43%
Vart finns bäst bouldering?-------------- 76% 13% 11%

Frågor------------------------------------ inget lite mer viktigast
Hur viktigt är att det är nära?--------- 7% 29% 47% 18%
Hur viktigt är det att det är billigt?-- 13% 35% 37% 15%
Hur viktigt är service?------------------- 12% 26% 42% 21%
Hur viktigt är det med ett cafe?------ 20% 29% 37% 13%
Hur viktigt är det med en stor shop?-53% 32% 8% 6%
Hur viktigt är det att det är rent?----- 15% 29% 38% 18%
Hur viktigt är bra bouldering?---------- 3% 5% 19% 72%
Hur viktigt är bra ledväggar?----------- 12% 12% 27% 50%
Hur viktigt är bra topprepsklättring?- 12% 11% 26% 52%

KC=Klättercentret KV=Klätterverket

Frågor, mutor och hot kan mailas till sebastian@elbhorgo.com
 
Om det ska vara nån mening med att lägga fram en sån här undersökning bör du nog tala om vilka du har frågat etc etc. Svårt att värdera undersökningen annars.

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-03-12 kl 09:44]
 
Eftersom undersökningen legat uppe som en websurvey aå finns det väl inga data på vilka som svarat. Jag tycker nog att den har en viss relevans. 135 pers har svarat och eftersom det legat uppe en förfrågan om att delta i undersökningen på Utsidan och Jug antar jag att det är ganska aktiva klättrare som svarat.

Hur som helst så tycker jag att den stämmer ganska bra med mina egna iaktagelser.

Karbin har bäst bouldering och klättring upp till 7a och är välskött.
Verket är lite sunkigare men har bra svårare leder coh bättre branta väggar.
Centret får nog vänta ett tag på en rättvis bedömning. när det är färdigbyggt kan det nog bli bra.
 
tigertamjaren; sa:
Om det ska vara nån mening med att lägga fram en sån här undersökning bör du nog tala om vilka du har frågat etc etc. Svårt att värdera undersökningen annars.

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-03-12 kl 09:44]

Ytterligare en kommentar är att man kanske skall lägga till en fråga om respondenterna har testat ställena över huvudtaget, om man inte varit på Klättercentret så är det ju svårt att svara om just det stället tycker man.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.