Softshelltröjor

Av typen Klättermusen mithril. Ska den sitta tight eller lite löst? Funkar den bra även som mellanlager under skaljackan?

Vad finns det för andra alternativ på marknaden?

Tacksam för svar!
 
hyffsat tight, men inte sitta åt. och visst kan man ha den under en jacka. kolla lite på arcteryx om du vill ha alternativ, har för mig att patagonia också har något liknande
 
sotfshelltröja

Skulle du inhandla en softshell tröja, annars säljer klättermusen ut sina Ask powershieldför riktigt bra pris 1200 nu annars 3300 såg jag, har både en Mithril i Asken i powershield, men Asken har tycker jag ,ett suveränt användningsområde, visst det är en jacka men går i nästan alllllllaaaaaa väder, vattenavvisande o mycket mera vindtät, lite tjockare men med ett underställ står du dig långt, mot Mithrilen
 
Mithrilen sitter lite lösare än många andra modeller.
Men den bör naturligtvis inte sitta jättebylsigt.
Den fungerar bra som mellanlager. Det ska dock sägas att den värmer ganska dåligt. Det brukar ju emellertid vara ganska skönt om man håller på med någon fysisk aktivitet att inte bli för varm.
 
Re: sotfshelltröja

glanne; sa:
Skulle du inhandla en softshell tröja, annars säljer klättermusen ut sina Ask powershieldför riktigt bra pris 1200 nu annars 3300 såg jag, har både en Mithril i Asken i powershield, men Asken har tycker jag ,ett suveränt användningsområde, visst det är en jacka men går i nästan alllllllaaaaaa väder, vattenavvisande o mycket mera vindtät, lite tjockare men med ett underställ står du dig långt, mot Mithrilen


Kan någon (försöka) beskriva tyget i Ask powershield? Är det mer fleeceaktigt än en "vanlig" softshell, t ex Lundhags Baloo?
 
Powershield

Hej

Jag är lite osäker, har ingen Ask men väl ett par Skade i Powershield. Antar att det nog är samma tyg.
Tyget är ganska tjockt softshelltyg med slät behaglig yta. Mkt bra stretch. Har membran vilket gör den tämligen vindtålig om än inte vindtät. Insidan är lite fleeceartad men inte väldigt luddig. Ganska varm.
Hoppas det var till någon ledning. Annars tycker jag att du skall pröva att ringa klättermusen. De är mycket tillmötesgående på frågor.
Mats
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.