Bear Grylls i fjällen

Jag har sagt det innan och jag säger det igen...

Bear Grylls är en fjant... Överlevnadsinruktör är inte hans grej, jo förvisso... Kolla noga hur jag gör och gör inte som jag för jag har extra knäckt som självmordsinstruktör..


Till Peter1959... två hästar och elstängsel var inte Bear, det var Les Stroud.
 
Jag vill minnas någon avsnitt där han var i Utah och urinerade på lite tyg och virade runt pannan för kylningseffekten... Jag hoppas inte det var fejk, jag småler vid tanken av en bear grylls som springer omkring i öknen med urin på huvudet.
 
Jag vill minnas någon avsnitt där han var i Utah och urinerade på lite tyg och virade runt pannan för kylningseffekten... Jag hoppas inte det var fejk, jag småler vid tanken av en bear grylls som springer omkring i öknen med urin på huvudet.

Jag var tvungen att hämta fler avsnitt och jag har förutom det du nämner sett honom göra detta två gånger till tror jag..
 
Jag vill minnas någon avsnitt där han var i Utah och urinerade på lite tyg och virade runt pannan för kylningseffekten... Jag hoppas inte det var fejk, jag småler vid tanken av en bear grylls som springer omkring i öknen med urin på huvudet.

Det fick vi lära oss i Irak på riktigt......bensin kan ge köldskador även om det funkar fint på champagnen.....Disel och fotogen är OK med, i brist på vatten, men först finns det 10 liter glykolhaltigt vatten i kylaren....
 
Han måste ju vara medveten om hur orealistiska och absurda hans program är. (Han har väll trots allt varit uppe på Everest). Undra hur han motiverar alla sina absurditeter för sig själv. Jag antar att det blev ännu mera uppenbart en vanligt eftersom han var i Svenska fjällen. :D
 
Det var ju ett j---a tjat om att Bear Grylls är fake osv hela tiden.
Oavsett hur man ser på programmen så innehåller dom oerhört mycket matnyttigt. Den som inte ser det fokuserar på helt fel saker. Att han sedan gör en del vansinniga saker är ju en sak. Men det handlar oftast om att man får göra så om man inte har någon annan möjlighet och detta påpekas alltid också i programmen.
Det är ju tv-underhållning!! Om allt skulle vara så oerhört autentiskt så skulle det vara så tråkigt att det aldrig hade visats på tv. Inte ens på .....
//Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Bear Grylls wannabe funnen död i Skottland Överlevnad 20
hassex Bear och Les Överlevnad 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.