Åk skidor!!!

  • Trådstartare hans.friedel@kantzowska.se (Hans Friedel)
  • Start datum

hans.friedel@kantzowska.se (Hans Friedel)

Gäst
Istället för att sitta och häcka över kajak brochyrer och dividera om vilka kajaker som är bäst. Tycker jag att ni skall masa er ut och åka längdåkning. Det är ett perfekt komplement till sommarens paddling och ett bra sätt att behålla formen. Just nu har vi här i Bergslagen perfekt före och fina spår. I och försig har man sagt att det skall bli mildare men jag tror att vinter kommer att fortsätta ett tag till.


Så ut och åk.


Fråga mig inte vilket skidmärke som är bäst det får ni ta reda på själva


Hasse
 
Vinterpaddling

Självklart är vintern en tid då man ägnar sig mer åt skidor och skridsko än paddling. Men har ni inte provat vinterpaddling, har ni missat något.


Att sitta varm i sin kajak och paddla över mörka vatten, med stränderna vita av snö är en underbar upplevelse. Det är tyst, även inåt stan. Klipp till liggunderlag till botten på sittbrunnen. Klädsel beror självklart på hur fort man paddlar, men det är lätt att klä sig för varmt - man sitter ju till stor del nedbäddad under kapell. Paddelhandskar är ett måste.


Vinterpaddling är inte för nybörjare, och skall inte göras ensam om man inte är mycket van.


Jonas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.