Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-05, 04:47
zebulah zebulah är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av KLAGER Visa inlägg

...Och i föreskrifterna för t ex Sarek är det förbjudet att "starta och landa med luftfarkost," & förbjudet att "flyga under 2000 fot över marken i Padjelanta/Badjelánnda, Sarek och Stora Sjöfallet/ Stuor Muorkke"
Nu tror jag att den regeln tillkom långt innan drönare var tilltänkta och den handlar troligen mer om flygplan och helikoptrar. Men en regel är en regel är en regel ändå i slutänden.

Har för mig att det är förbjudet att fiska i våra nationalparker förutom då 1 km vid vardera sida om Padjelantaleden med fiskekort. Trots det finns det ett antal filmer utlagda på youtube där folk fiskar i framförallt Sarek och ingen verkar bli upprörd över det. Eftersom det handlar om vandringsfilmer så kan jag knappast vara den enda på utsidan som har sett dessa filmer men har inte sett några upprörda trådar om den saken.

Så det ultimata torde då vara en film från en drönare på någon som tjuvfiskar i Sarek. Lika bra att bryta mot så många lagar och regler som möjligt när man lika är igång på den brottsliga banan.
Svara med citat