"Realmeal" påsar

Går det att köpa tomma påsar, typ RealMeals, för tillverknings av egna portionsförpackningar som går att ät direkt ur påsen. Jag tycker att det är riktigt smidigt att bara hälla på vatten och äta, men priserna på RealMeal & Co är lite för höga.

// Johan
 
jbella; sa:
Går det att köpa tomma påsar, typ RealMeals, för tillverknings av egna portionsförpackningar som går att ät direkt ur påsen. Jag tycker att det är riktigt smidigt att bara hälla på vatten och äta, men priserna på RealMeal & Co är lite för höga.

// Johan

Mycket intressant fråga. Jag har för tre minuter sedan avslutat hemmaproduktionen av REALS frukostblandning. Tyckte personligen att jag fick till den riktigt bra. Men jag har ännu inte löst packeteringsfrågan. I dagsläget planerar jag att äta ur pannan, då jag går ensammen.

/Micke - också mycket tacksammen för hjälp i frågan
 
Jag tror att det finns någon typ av ziploc-påse som skulle passa, som tål kokande vatten. Möjligen kan den finnas på globetrotter.de men jag är inte säker.
 
Micke!

Skulle du kunna dela med dig av ditt recept på frukostblandningen?
REAL maten är ju mkt god men kan man göra något själv så är det ju bara bra!

Mvh / Joachi
 
Jag brukar ta snabbhavregryn, mjölkpulver, salt, russin och torkade äpplen, sedan är bara att fylla på med med vatten. Men det är ju bara att variera lite efter smak.

Men som sagt jag skulle vilja ha en bra förpackning...
 
...som ovan och socker, rågflingor och eventuellt cornflakes. För övrigt står ingredienserna på förpackningen. Men jag tror att det där var allt.

Jag har tittat på globetrotter utan att finna några zip-påsar. Ett sätt är ju att tvätta ur de gamla REAL-påsarna och återanvända dem. Men det är ju en liten investering till att börja med.
 
Jeg kan dessverre ikke tipse om zip-poser, men dermot om billig Real mat.

XXL Real

Men hvorfor poser på død og liv? Egenprodusert frysetørret mat kan varmes i andre beholdere enn en zip-lock pose. F.eks skulle en stor thermokopp i plast fungere bra. De har lokk, veier lite, holder bra på varmen, og finnes "overalt" nå.
 
snurr; sa:
Men hvorfor poser på død og liv? Egenprodusert frysetørret mat kan varmes i andre beholdere enn en zip-lock pose. F.eks skulle en stor thermokopp i plast fungere bra. De har lokk, veier lite, holder bra på varmen, og finnes "overalt" nå.

Jag kan bara svara för mig själv och skälen är två:

1) Påsar är relativt lätt och man ska ju ändå portionsförpacka sin mat, så varför inte äta i samma påse?

2) Färdiga påsar kräver inte diskning. Matlagning = värma vatten (alt direkt från thermos), vilket är mycket snabbt och enkelt.
 
Ok, jeg kjøper argumentet om diskning.

Det her skulle kunne funke, forutsatt at en vanlig fryspose tåler varmt vann fra thermos (og det tror jeg det gjør)

- Bruk frysposer som porsjonspose.
- Vid tillagning -> åpne posen - legg den ned i en stor thermokopp med kantene utenfor.
- Fyll i varmt vann fra thermos
- Sett på lokk - la stå i 5 min
- Spis med skje for å ikke lage hull i posen
- Brenn posen eller ta den med deg hjem.
- Gjenta for neste måltid.

Ingen disk, og heller ikke 100% real-funksjonalitet, men pretty close.

Man kan sikkert droppe koppen også, men da er det større risk for at det går hull, med det sølet det innebærer...

Verdt et forsøk :)
[Ändrat av snurr 2005-04-20 kl 16:34]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.