"Realmeal" påsar

snurr; sa:
Ok, jeg kjøper argumentet om diskning.

Det her skulle kunne funke, forutsatt at en vanlig fryspose tåler varmt vann fra thermos (og det tror jeg det gjør)

- Bruk frysposer som porsjonspose.
- Vid tillagning -> åpne posen - legg den ned i en stor thermokopp med kantene utenfor.
- Fyll i varmt vann fra thermos
- Sett på lokk - la stå i 5 min
- Spis med skje for å ikke lage hull i posen
- Brenn posen eller ta den med deg hjem.
- Gjenta for neste måltid.

Ingen disk, og heller ikke 100% real-funksjonalitet, men pretty close.

Man kan sikkert droppe koppen også, men da er det større risk for at det går hull, med det sølet det innebærer...

Verdt et forsøk :)
[Ändrat av snurr 2005-04-20 kl 16:34]

Idén är värd en funktionstest....framöver.
 
Tobjan - de vet jeg faktisk ikke om de gjør enda, men jeg vet de har planer om det.

Foreslår at du sender et mail og spør
 
Till sverige

Jag har skickat ett mail till xxl.no för att höra om de skickar till sverige. Lägger in ett inlägg då jag får svar.
 
Tromsö

Om man har vägarna förbi Tromsö så finns där en butik som säljer Real för NOK 39:- styck. Vet inte vad butiken heter, den är ganska stor till ytan, men med litet sortiment. En trappa ner ligger en järnaffär.
 
Real bäst?

Apropå Real, är det forumets allmänna åsikt att detta är den bästa frystorkade färdigmaten? Kan man få tag på den i vilken friluftsaffär som helst i Sverige?

Jag kommer till Sverige (Malmö-Lund) i slutet av juli för att sedan åka vidare till Island för bl a vandring och funderar på maten. Kommer inte ha tid att torka mat själv.

Johannes
 
Re: Real bäst?

f91jsw; sa:
Apropå Real, är det forumets allmänna åsikt att detta är den bästa frystorkade färdigmaten? ..

JA! Enligt mig. Gott och enkelt, jag brukar dryga ut portionerna med snabbris eller makaroner så kan man dela en Real på två

/M
 
Re: Till sverige

Zil; sa:
Jag har skickat ett mail till xxl.no för att höra om de skickar till sverige. Lägger in ett inlägg då jag får svar.

Har nu fått svar, jag frågade vad det skulle kosta att skicka 20 påsar till sverige.:

Hei Pontus

Alle utenlandssendinger må behandles manuelt av oss. I tillegg til selve ordren vil frakten koste ca 250,-

[Ändrat av Zil 2005-07-08 kl 10:29]
 
Jönköping

Såg i lokalblaskan en annons idag om att Intersport säljer REAL för 480:-/10 påsar i Jönköping.

Någon som kan rekomendera några goda REAL-rätter?

[Ändrat av Allsport 2005-07-08 kl 11:50]
 
Re: Jönköping

Allsport; sa:
Såg i lokalblaskan en annons idag om att Intersport säljer REAL för 480:-/10 påsar i Jönköping.

Någon som kan rekomendera några goda REAL-rätter?

[Ändrat av Allsport 2005-07-08 kl 11:50]

Torsk med potatismos är kalasgod. Vet dock inte om den fortfarande finns kvar i deras sortiment.

/mattias
 
Har bara provat pasta bolognes (Stavning?) samt kyckling med curry. Båda va kanon tycker jag. Har iofs även provat frukostblandning och den va oxå kanon.
 
Hej.
Om man nå ikke gidder å lage sin egen mat men vil kjøpe litt rimligare enn Real(som jeg synes er knallgod) så gå in på Rei sin side. De har billig mat men da kommer frakt og toll i tillegg.
På Rei har de ett STORT sortimant med forskjellige produsenter og retter. Mange av de står som 2 personers poser. Dette er ikke til å lite på. jeg spiser lett en dobbel portion. til tros for dette er det rimeligarei USA. Powerbars er oxå veldig rimeligt der. tror de kostade 2,59$ st hvilket er ca 18 kr st. næringsinnholdet er bedre enn i norske.

robert
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.