Yeti sovsäckar

hej hej...nån som har testat det gamla östtyskt märke Yeti? jag är jätte intresserad av deras sommermodel som är liksom halv så stor som haglöfs minsta model i förpackningen och har samma temp värde som min ajungiljak(hur stava man...:p) compact sommer(som är precis rätt för mig)...det som jag undra är hur tåliga dem är då de är rätt dyra...http://www.yetiworld.com/...ciao philipp.
 
hvilken model - navn? - mener du?
jeg har powerizer 500. den siges at kunne klare -6grC, men som med så mange andre sovesække er det en overdrivelse. jeg synes den begynder at blive kølig ved -2grC. ellers en udemærket sovepose, holdbar og min model er ret vandafvisende. har flittigt brugt den nu i 2 år. er du "oppe" og vil brug et stort beløb på en sovepose så skulle du kigge på Western Mountaineerings sække. de fås utroligt nok hos Getout AB (http://www.getout.se)til samme pris som mange af yeti's på internettet! OG DERES ANGIVELSER HOLDER!! det er det ene af de to mærker på toppen! prøv deres megalite...husk at en dunpose er en langtids investering, de holder ofte mere end 10år.
Jeg har selv købt WM Antelope..top of the cream..1160g - -15grC (med garanti)
held og lykke med projektet
 
jag letar efter den minsta i förpackning och helst ksa den vara lätt den med...jag tror att deras modell heter V.I.B. och väga knappt över 500gamm....
 
Jag har nyss fått min leverans av en Voyager Ultralight från Roberts.

http://www.roberts.pl/

Jag har ingen kommentar om hur den fungerar i praktiken eftersom jag inte hunnit prova den.

Den väger dock (enligt uppgift) under 1000g, är extra lång och extra vid eftersom jag är lång, och den har en komforttemperatur på -12.

Pris ca EUR 200:-

Jag valde fillpower 800 och lättare tyg.
Dragkedjan är halvlång.

Det kommer snart en uppdatering av deras hemsida med lite utförligare prislista och även en svensk sida (!).
Jag kommer snart att rescensera min egen säck, men tänkte först att jag ska använda den lite ordentligt.
Intrycket hittills är att den är mycket välgjord och detta i relativt exkusiva material.
Servicen är personlig och på hög nivå. Du får maila dina önskemål och säckarna sys på kundorder så det är inga problem att välja hur du vill ha din säck. Sommarsäckar finns också.
 
fuchs; sa:
jag letar efter den minsta i förpackning och helst ksa den vara lätt den med...jag tror att deras modell heter V.I.B. och väga knappt över 500gamm....
prøv at læse denne anmeldelse af V.I.B. http://www.luksusmag.dk/pdf/LUKSUS_03.pdf ...s.43
jeg ville tro den bliver lidt for kold bortset fra højsommer-godt vejrs ture. men let er den. er du sikker på at du vil have så let en pose?? og at den ikke er for snæver (narrow), mange UL-poser kan man ikke være i hvis man er bare lidt for "ikke-slank"
 
Testat polska YETI

Hej!
Har ingen erfarenhet av den östtyska företaget men vill gärna rekommendera polska YETI som säljer finfina dunsovsäckar. Jag köpte min vintersovsäck där och fick den sydd i min längd utan extrakostnad. Är mycket nöjd med kvalitén :)
http://www.yeti.com.pl/

Mvh Tina
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
isaflisa Yeti Energizer 500 Bo och sova 9
agrippa ID på dessa sovsäckar? (Temperatur, fyllnadsmaterial, vikt) Bo och sova 1
Obbmundson Erfarenheter av deuter exosphere sovsäckar någon? Bo och sova 1
Lanbit Sovsäckar för beredskapslager? Bo och sova 10
a00n Erfarenhet av sovsäckar från Malachowski? Bo och sova 2
Ooscar Cumulus Excuistic-sovsäckar Bo och sova 11
Svartling1 Vilka sovsäckar har du? Bo och sova 20
Pickadoll Sätta ihop/kombinera två sovsäckar Bo och sova 10
saigon Sovsäckar till hela familjen? Bo och sova 11
Joell Pajak sovsäckar Bo och sova 32
GomanGo Nya sovsäckar till familjen- Marmot? Cumulus? Behöver tips! Bo och sova 13
Snickaren Dubbla sovsäckar. Fjällräven Skule + Funäs Lite? Bo och sova 13
Nyburgaren "Wearable" sovsäckar med ärmar och ben. Något för den rastlöse eller bara dumt? Bo och sova 7
mmr Vilka egenskaper väger tyngst i EN-test för sovsäckar? Bo och sova 17
skogsbaronen Sovsäckar - Normal variation i fyllnadsvikt Bo och sova 15
Survivorboy Robens sovsäckar - någon som provat? Bo och sova 6
Soldanna Prisvärda sovsäckar familj? Bo och sova 10
Fabrikörn Urberg Sovsäckar Bo och sova 11
chilehead Dubbla sovsäckar - vilken effekt Bo och sova 21
medic Volym sovsäckar Bo och sova 3
mkruse Erfarenhet av sovsäckar önskas Bo och sova 20
Småtärna Har syntetfyllning förbättrats mycket i sovsäckar? Bo och sova 3
hästtjejen Sovsäckar och liggunderlag? Bo och sova 12
Askan Cumulus-sovsäckar för Skåne Bo och sova 21
GustavSeidel Erfarenhet av Haglöfs sovsäckar Bo och sova 5
Kogoyo Kombinera sovsäckar Bo och sova 8
janneeden75 Cumulus sovsäckar Bo och sova 2
Helosun Roberts sovsäckar, för bra för att vara sant? Bo och sova 5
mc_piloten Att koppla sovsäckar Bo och sova 13
birru Cumulus sovsäckar korta? Bo och sova 8
maximm Fungerar dessa sovsäckar för att min familj ska sova skönt om natten? Bo och sova 1
manselin Äldre sovsäckar Bo och sova 6
7S Norska försvarets kassa sovsäckar. Bo och sova 8
never Sovsäckar Mckinley Husky Haglöfs Hudson?? Bo och sova 0
Korallaven Fula sovsäckar Bo och sova 7
thomas.vastervik Råd och tips om sovsäckar från fjällmark Bo och sova 11
Chrabban nu till lite tipps om sovsäckar Bo och sova 23
ea constance Erfarenheter utav "Fjällmark" sovsäckar? Bo och sova 5
Esko747 Sovsäckar och felaktiga data Bo och sova 9
kottefilip Sovsäckar (och annan utrustning) från Nepal Bo och sova 3
vattenringar Sovsäckar för par Bo och sova 11
clain Någon som testat Sea to Summit Trek Series Sovsäckar Bo och sova 6
Fröken Löf Sovsäckar för (frusna) kvinnor Bo och sova 4
joanna Klassning av Cumulus sovsäckar i förhållande till EN 13537 Bo och sova 3
trbngr Robens sovsäckar Bo och sova 8
såg SAVOTO sovsäckar Bo och sova 0
baffinguarapo Temperatur sovsäckar Bo och sova 9
frostbiten Tält och sovsäckar 2 vuxna och 2 barn..Hur gör ni och vad skulle ni välja idag? Bo och sova 11
avslutad150402 Exped sovsäckar Bo och sova 1
tsebring Roberts.pl vikt på sovsäckar Bo och sova 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.