Vilka brallor - olika väder

Du behöver ju inte till alperna för att handla Simond och Quechua från Decathlon. Antingen åker du till Kungens kurva, väntar på att de öppnar i Barkarby eller kör online på decathlon.se

/Danne

För en annan som bor i lilla Växjö så finns det nog inte mycket mer val än att handla på nätet om man inte vill betala 1000 spänn för ett par brallor på Out North. Hade ju varit nice att kunna prova dom.

Annars är det ju typ sportbutiker man får kolla i. Stadium, Team Sportia osv. Kan det finnas något prisvärt där?
 
Visst tusan. Onlinesortimentet verkar dock vara begränsat.

Den här byxan är otroligt prisvärd:
http://www.decathlon.se/forclaz-900-l-byxor-id_8282496.html

För en annan som bor i lilla Växjö så finns det nog inte mycket mer val än att handla på nätet om man inte vill betala 1000 spänn för ett par brallor på Out North. Hade ju varit nice att kunna prova dom.

Annars är det ju typ sportbutiker man får kolla i. Stadium, Team Sportia osv. Kan det finnas något prisvärt där?

Addnature har gratis returfrakt så du kan prova sakerna hemma i lugn och ro.

Jag har kollat många gånger men aldrig sett några byxor i vanliga sportaffärer som faller mig i smaken.
 
Köpte ett par byxor från Black Diamond. Byxorna ser ut ungefär som de du länkade till fast föregående modell eller så.

Mitt intryck var att Black diamond är klättersportens Burton. Ett stort etablerat märke med bra produkter som finns överallt.

Byxorna är sparsamt tvättade och om så på 30 graders lättvätt. De är idag bruna istället för svarta
Fickan som sitter på benet, dragkedjespåret så att säga, har lossnat upp. Detta hände efter kanske 3 gångers användning av fickan.
Värt att notera är att detta är mitt andra par som jag fick när jag reklamerade de andra exakt lika som sprack i grenen efter kanske 10 dagars lugn inomhusklättring.

Klädesväg, så länge det inte är rea, väljer jag inte Black Diamond efter mitt intryck av kvalité.
 
Köpte ett par byxor från Black Diamond. Byxorna ser ut ungefär som de du länkade till fast föregående modell eller så.

Mitt intryck var att Black diamond är klättersportens Burton. Ett stort etablerat märke med bra produkter som finns överallt.

Byxorna är sparsamt tvättade och om så på 30 graders lättvätt. De är idag bruna istället för svarta
Fickan som sitter på benet, dragkedjespåret så att säga, har lossnat upp. Detta hände efter kanske 3 gångers användning av fickan.
Värt att notera är att detta är mitt andra par som jag fick när jag reklamerade de andra exakt lika som sprack i grenen efter kanske 10 dagars lugn inomhusklättring.

Klädesväg, så länge det inte är rea, väljer jag inte Black Diamond efter mitt intryck av kvalité.

Fifan, tur jag rekade läget här. Var väldigt nära att beställa dom :)
 
Jag har de där BD brallorna du länkade...

Jag har de där BD brallorna. Har haft de sen i februari med regelbunden klättring inom/utomhus. Dragkedjorna är ganska mesiga, men annars är jag riktigt nöjd!
 
Om man bortser från att första sprack, dragkedjan gick sönder och att de blev bruna så är de väldigt sköna och sitter bra. Så på ett sätt är jag nöjd. Personligen kommer jag testa något annat till nästa men det kan ju visa sög vara sämre.

Jag kanske kan reklamera för dragkedjan men orkar inte riktigt. :)

Nästa för mig blir nog en kilt, utan kalsonger för extra fläkt.
 
När vi läste på textilhögskolan fick vi lära oss att om byxor spricker i grenen kan det vara personen som använder dem som har fel storlek, eller har byxorna för långt ner. Det vill säga användarfel och inte produktfel.
 
När vi läste på textilhögskolan fick vi lära oss att om byxor spricker i grenen kan det vara personen som använder dem som har fel storlek, eller har byxorna för långt ner. Det vill säga användarfel och inte produktfel.

Mycket möjligt då sömmen får ta mer stretch.
I mitt fall testade jag länge och valde några som satt bra. Normalt sätt har jag en mer lös stil men när jag testade byxorna hade jag klättring i åtanke och ville absolut inte att mina utfärpta ben skulle spänna på sömmen. Inte för sömmens skull utan för rörligheten. Sedan kan jag tycka att ett par byxor som går ut på att stretcha och spräta ben i ska ha en extra stark söm.
Med andra ord så är klätterbyxorna de byxor som sitter som de ska, om vi räknar bort kostymbyxorna ;)

Det är sällan jag orkar reklamera saker men ett par byxor för 900kr som är till för att användas i klättring spricker i grenen och sen när man väl reklamerar så får man ett annat par som inte bara går sönder någon annan stans utan även tappar färgen otroligt snabbt.
 
Hoppla - det blir klättring redan nu till helgen och jag har inte hunnit handla än! :D
Eftersom vi inte har något annat än Outnorth och vanliga sportbutiker här i Växjö så ser det mörkt ut för att hinna skaffa nya brallor innan lördag.

Vi ska klättra berg i Blekingen och just nu ser det ut att blir 8 grader plus grå moln. Ett par lösa jeans borde väl göra jobbet? :) Vi ska bara klättra i 3-4 timmar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Vilka rep? för klättring klippa med topprep Klättring allmänt 1
vandrafjäll Vilka kängor till mina stegjärn? Klättring allmänt 17
Bloggomann Vilka hexor? Klättring allmänt 26
cake Vilka kammar? Klättring allmänt 63
takstol Vilka La Sportiva ska man välja? Klättring allmänt 14
seon Vilka klätteresmål är ett måste? Klättring allmänt 27
magwo Dubletter av kammar, vilka? Klättring allmänt 17
realout Kilar o Cams - vilka är bäst? Klättring allmänt 33
fson Klättring inomhus-vilka barn kan följa med? Klättring allmänt 5
lobo2me Vilka repskador ska man se upp med? Klättring allmänt 7
gröntäpple approach skor-vilka köpa?? Klättring allmänt 17
vastero Vilka varumarken och produkter galler? Klättring allmänt 36
pirx repsnören till hexor, vilka storlekar Klättring allmänt 10
fson Vilka klätterskor? Klättring allmänt 5
Lottisen Vilka skor ska jag köpa? Klättring allmänt 4
headjam Vilka klätterprylar är bäst??? Klättring allmänt 1
sfrge Knyta ihop rep av olika dimensioner. Klättring allmänt 10
Klippsmurfen Olika gummityper på samma modell Klättring allmänt 11
zardoz Varför olika graderingssystem? Klättring allmänt 12
cacarom olika quickisar för sport och trad Klättring allmänt 6
henkaj karbinens olika former. Klättring allmänt 3
Olle H Olika längd på dubbelrep Klättring allmänt 10
sladdis dubbelrep av olika dimensioner? Klättring allmänt 6
Vandrare Olika sko-storlek höger/vänster Klättring allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.