Vargens vara eller inte vara?

Varför skriver en del sådana infantila dumheter? Bara för att provocera eller vad?

Raskesven

Det är enligt mig ingen dumhet, att lyssna på en öppet partisk källa finner jag väldigt dumt. I sådana fall så bör man ju även jämföra med vad svenska jägarförbundet säger om saken, för att se myntets båda sidor.

Jag kollade inte länken, utan såg bara att den var ifrån skandulv. Om det nu fanns ytterligare någon länk till en avhandling eller liknande så är det nog att lite på. Men om dem inte hänvisar till någon verklig källa utan bara påstår att man kommit fram till det genom en undersökning. Då är det rent skitsnack enligt mig...
 
Det är enligt mig ingen dumhet, att lyssna på en öppet partisk källa finner jag väldigt dumt. I sådana fall så bör man ju även jämföra med vad svenska jägarförbundet säger om saken, för att se myntets båda sidor.

Jag kollade inte länken, utan såg bara att den var ifrån skandulv. Om det nu fanns ytterligare någon länk till en avhandling eller liknande så är det nog att lite på. Men om dem inte hänvisar till någon verklig källa utan bara påstår att man kommit fram till det genom en undersökning. Då är det rent skitsnack enligt mig...

Vad är det du säger att du förutsätter att en länk, rapport eller dylikt saknar grund om den kommer från vissa källor även om den skulle vara riktig..
Det är bra att du tänker självständigt även om det kan se ut som du slutat att just tänka.
 
Det är enligt mig ingen dumhet, att lyssna på en öppet partisk källa finner jag väldigt dumt. I sådana fall så bör man ju även jämföra med vad svenska jägarförbundet säger om saken, för att se myntets båda sidor.

Jag kollade inte länken, utan såg bara att den var ifrån skandulv. Om det nu fanns ytterligare någon länk till en avhandling eller liknande så är det nog att lite på. Men om dem inte hänvisar till någon verklig källa utan bara påstår att man kommit fram till det genom en undersökning. Då är det rent skitsnack enligt mig...

Jag brukar även läsa jägarförbundens rapporter och se vad de tycker och på så sätt se båda sidorna av myntet. Men jag tycker att jägarna är mer partiska i frågan och framför sina åsikter på ett sämre sätt.

Visst är det en undersökning som har gjorts och det är även en förklaring på hur den har gått till. Det finns även en källhänvisning i slutet som du kan se var de har fått sina värden och fakta ifrån.

/Stellan
 
Jag glömde att nämna att det finns även information om vilka som har gjort undersökningen och var de jobbar. Bra att veta när man utvärdera rapporten.

/Stellan
 
OK tyck till eftersom många tycker. Men snälla håll er ifrån att märka ord och kasta skit på varandra.

Jag gillar vargen. Har alltid haft svårt med hur vargen utmålats som ond i sagor osv.. Har tyckt för stark produktiv vargstam ibland och mot ibland. Vargen VAR före oss i naturen. Vargen HAR samma rätt(eller mer) att få finnas.
Men debatten blir mer och mer infekterad av båda sidors trångsynthet och rent fientliga uttalanden florerar allt oftare i media och oss jägare emellan...........


...........
Fatta vad en stark vargstam skulle kosta svenska folket om de etablerade sig i renskötselområden förresten??
Min personliga uppfattning är att så länge renskötande samer fortsätter vara verksamma i Sverige så kommer inte vargen att kunna etablera sig i renskötselområdena!
 
Det är enligt mig ingen dumhet, att lyssna på en öppet partisk källa finner jag väldigt dumt. I sådana fall så bör man ju även jämföra med vad svenska jägarförbundet säger om saken, för att se myntets båda sidor.

Jag kollade inte länken, utan såg bara att den var ifrån skandulv. Om det nu fanns ytterligare någon länk till en avhandling eller liknande så är det nog att lite på. Men om dem inte hänvisar till någon verklig källa utan bara påstår att man kommit fram till det genom en undersökning. Då är det rent skitsnack enligt mig...


Nu bedriver ju inte Svenska Jägareförbundet någon forskning, de förmedlar bara forskningspengar till svenska universitet. Så det enda jägareförbundet kan bygga ev. åsikter på är den forskning som du kallar "skitsnack".

http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/viltforskningen/default.asp
 
Det är enligt mig ingen dumhet, att lyssna på en öppet partisk källa finner jag väldigt dumt. I sådana fall så bör man ju även jämföra med vad svenska jägarförbundet säger om saken, för att se myntets båda sidor.

Jag kollade inte länken, utan såg bara att den var ifrån skandulv. Om det nu fanns ytterligare någon länk till en avhandling eller liknande så är det nog att lite på. Men om dem inte hänvisar till någon verklig källa utan bara påstår att man kommit fram till det genom en undersökning. Då är det rent skitsnack enligt mig...

Ge mig gärna någon "verklig källa" som vilar på vetenskaplig grund. Med metodbeskrivning, källhänvisningar etc
 
Senast ändrad:
Jag glömde att nämna att det finns även information om vilka som har gjort undersökningen och var de jobbar. Bra att veta när man utvärdera rapporten.

/Stellan

Jo, men om man redan vet att Skandulv är en "öppet partisk källa" har man ju inget större intresse av att utvärdera rapporten. Det skulle ju rent av kunna leda till att man tvingas ompröva sina åsikter. Nä, usch vad jobbigt....
 
Nu bedriver ju inte Svenska Jägareförbundet någon forskning, de förmedlar bara forskningspengar till svenska universitet. Så det enda jägareförbundet kan bygga ev. åsikter på är den forskning som du kallar "skitsnack".

http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/viltforskningen/default.asp

Jag är medveten om att jägarförbundet inte bedriver egen forskning, utan dem tolkar det på sitt egna lilla sätt precis som skandulv.
Som sagt, jag har inte läst länken så jag vet inte om det är en avhandling eller ej, jag bara påpekar att allt ifrån öppet partiska sidor ska tas med en nypa salt.
 
Jag är medveten om att jägarförbundet inte bedriver egen forskning, utan dem tolkar det på sitt egna lilla sätt precis som skandulv.
Som sagt, jag har inte läst länken så jag vet inte om det är en avhandling eller ej, jag bara påpekar att allt ifrån öppet partiska sidor ska tas med en nypa salt.


Jahapp.... du vet alltså inte ens vad Skandulv är. Det kan ju förklara varför du inte ens läser rapporten.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.