skeet eller trap

Skeet först och trap sedan

Måste du välja? Som avrostning föreslår jag att du skjuter någon skeetserie för att återfå självförtroendet och sedan övergå till trap. Fungerar inte skeetskyttet kommer inte trap att ge något heller.

/Tommy
 
Det är väl lite individuellt, men går det bra med det ena får man ofta flyt i det andra.
Vad tycker du är roligast? Det ska ju vara kul att skjuta och träna. Har man ett "sug" efter att skjuta brukar det oxå bli bra
MVH Lena
 
Lena; sa:
Det är väl lite individuellt, men går det bra med det ena får man ofta flyt i det andra.
Vad tycker du är roligast? Det ska ju vara kul att skjuta och träna. Har man ett "sug" efter att skjuta brukar det oxå bli bra
MVH Lena

Det blir mest trap för min del. Sen tillbringar jag stor del på jaktskytteklubben med att sitta bakom ett kikarsikte. Går det dåligt för mig någon dag så sätter jag mig i ett hörn och dricker kaffe!! :)
 
börja från början

Det kan väl vara bra att börja med "enkla" duvor, kanske raka frånduvor, för att bli sams med bössan. När det känns som den ligger där den ska är det bara att svinga! Prova andra vinklar och egna påhittade skjutstationer om du känner mindre motivation nån dag.

// Lasse
 
Kaffe drickning är den största aktiviteten inom jakt så det e viktigt att öva!! [/QUOTE]

Sen finns det ju en annan teknik som jag nyttjar! vid älgbanan lägger jag alltid in en snus :) hjälper en alltid att få den där extra 5.1an
 
kan du få någon att hjälpa till med en vanlig handkastare(ezthrow) så är det ett bra och roligt alternativ
speciellt om den som kastar inte är bra på det kan du få duvor på dom mest udda banor :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.