Vätternrundan- Starttider

Idag släpptes platserna inför Vätternrundan 2012. För er som ska åka, eller har åkt tidigare år, hur tänker ni kring starttider? Vilka fördelar finns det med olika tider osv.

Vi startar 05.24, men har inte samma fartambitioner som många andra tycks ha med sen start.
 
Vi är ett stort gäng som startar 05:22, ambitioner mellan ca 8 till 11 timmar eller däröver. Det har blivit mycket bättre sen dom började med "sen sen start" (sub 9). Nu kan vi som startar vid 5 åka utan att det blir proppar, men ändå inte folktomt, i dagsljus, och komma fram vid 2-3 tiden. En bra starttid även om man inte tokcyklar!
 
Jag tog en tidigt start i ar, vid 11 tiden.
Mest for att det blir ett gang som aker runt 11 som jag vill aka med.

Aren innan har jag alltid startat sent, typ 4-5 tiden dels for att fa lite somn och dels for att jag tror man hinner innan de stanger depaerna dvs om man inte hinner runt innan Motala stanger (24.00?)
Om man aker for forsta gangen och inte har tranat sa kanske man inte skall starta for sent om man vill vara saker pa att aka runt hela rundan, plus ha tid vid depaerna vid matkoerna.

Sen tycker jag faktiskt det ar ganska fint att cykla innan solen gar upp, suset ifran kedjorna och lite fagelkvitter innan dagen borjar...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.