Garmin Forerunner 305 under Vätternrundan

Jag har ett stort i-landsproblem...

Jag har en Garmin Forerunner 305, dvs en pulsklocka med GPS, som jag använder under mina löp- och cykelpass. Funkar kanon i båda momenten.

Det kommer dock att uppstå ett problem på Vätternrundan 2008. Batteriet i klockan räcker bara i 10 timmar, och det är väl knappt att jag hinner runt på 10 om jag säger så....

Nån som känner till intrumentet och har en finurlig lösning? Finns det möjligtvis tillgång till eluttag efter vägen som man hinner snabbladda några minuter?
 
Solcell, spänningsanpassning och modifierad usb-sladd.
Sen kan du köra hur länge du vill.
Alternativet är att ställa ner sampling rate om det gâr (har inte kollat) eller inte titta pa den sâ ofta :)
 
Batteripack

... funkar alldeles utmärkt... använde min GF305 15 dagar i fjällen i somras, inga problem.

Så det blir den varianten under årets VR för mig... förra året dog den några km från mål :-( ... jävligt irriterande för en siffernörd...

Köpte mitt pack på Kjell & Co för 79:-.

Thomas
 
Sökte efter batteripacket på Kjell & Co. Hittade inte. Har du nåt artikelnummer eller kan di till och med skicka en länk?
 
... funkar alldeles utmärkt... använde min GF305 15 dagar i fjällen i somras, inga problem.
Thomas

Yepp!

Det är bara att köra på... har dock inte testat den på racern än... men får väl fästa ihop 305:an, dockan och batteripacket på ramen eller nåt... nån sorts buntbandssilvertejpcombo kanske?... sen är det bara att switcha till ON på packet när batterierna börjar svikta...

//Thomas
 
solceller, vikt?

Ja detta beror på vikten på cykeln och hanteringen av att ha en solcellsladdare med sig under de 30 milen.

Det finns solcellsladdare med usb uttag som passar till garmin 305. jag använder en när jag vandrar men jag skulle iten vilja att ha med den på cykeln. jag cyklade dock vätternrundan under de 10 timmarna utan problem så jag hade inga problem med detta.

http://cgi.ebay.co.uk/Solar-Panel-M...ryZ41981QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Där har du en solcellsladdare som funkar utmärkt till de flesta enheter som har ett inbygt batteri. så ingen sol krävs. Iaf inte om du tänkt cykla under 20 timmar :D

Hoppas detta är till någon hjälp.

Mvh

Raymond
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KristianMattiasson Garmin edge 800 lr 705 Landsvägscykling 13
Polderr Hjälp med Garmin Mapsource, Landsvägscykling 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.