Vad har du hittat?

Jag hittar nästan aldrig något men en gång så "försvann" själva reglermojängen till ett KapArctic-kök på väg ut till ripjakt. Misstänkt att den blev kvar efter en lunchrast. Vi hade gått med GPS på och hade spåret på hemvägen fem dagar senare och lyckades hitta igen den. Kändes som en Lottovinst då det var lite för bra för att vara sant. Han som tappade den råkade förlägga en grön kåsa som vi också hittade. Såklart överdrivs det här numer ofta som att han "sprider saker över hela fjället" :)
 
Jag hittade en engelsk bulldog på vägen utanför abborträsk :D. Lyckades lämna det slemmande monstret (som trivdes utmärkt i min bil) till en person i abborrträsk som påstod sig känna (till) ägaren. När jag kom hem och googlade för att se om jag kunde hitta en ägare hittade jag en annons med valpar till monstret, vilka tydligen kostade 35 000! Skulle behållt jycken ;D.
 
Min trappkatt kom hem till oss för 9 år sen, våt päls, bara skinn och ben, kanske 10v gammal.
Han åt snabbt upp sig. Blev husvänd och visade sig våga sig vinna över råttor i närområdet. Fortfarande en känslig och snäll kisse. Numera en best på 6,5. Han har försökt muta mig med fasan.

Men lilla kissen... Helt otroligt att dom kan anpassa sig så egentligen. Från att vara typ vildkatt, till att bli tam. Min tös är fortfarande försiktig mot människor, men älskar att ligga i mitt knä och bli klappad. Har aldrig träffat en katt som spinner så mycket som hon =)
Hade din katt fångat en fasan alltså?? Helt otroligt! Och du tog naturligtvis emot hans gåva med varm famn (spis)? =)
 
Efter en hemvärnsövning tappade jag min Leatherman PST. En vecka senare åkte jag tillbaka för att leta och hittade den i blötriset.
Det mesta jag har hittat var en utspilld trallskruvspaket, mitt på Storgatan genom byn. Det tog flera minuter att plocka upp alla skruvarbna (och bitset som var med). Det var inte mina skruvar.
 
Solbrillor

Hittade ett par ray ban wayfarer för några år sedan (15) , när jag var på en skogspromenad. . Låg bara där snyggt upplagda med fodralet bredvid. Inte en människa så långt jag kunde se. Väntade 30 min... Tappade själv bort dessa efter några år när jag var ute på sjön och fiskade... // A
 
Men lilla kissen... Helt otroligt att dom kan anpassa sig så egentligen. Från att vara typ vildkatt, till att bli tam. Min tös är fortfarande försiktig mot människor, men älskar att ligga i mitt knä och bli klappad. Har aldrig träffat en katt som spinner så mycket som hon =)
Hade din katt fångat en fasan alltså?? Helt otroligt! Och du tog naturligtvis emot hans gåva med varm famn (spis)? =)
Vad jag hört (från bönder med många lagårdskatter) är att det är i princip omöjligt att tämja en kattunge som inte vants vid människor innan den är bara några veckor gammal (minns tyvärr inte exakt siffra, men den var lägre än 10...). Kan vara att de har fel, eller så var den borttappade kattungen en som tidigare bott med människor och sedan kommit bort ;).
 
Fasaner är som höns med lite längre stjärtfjädrar, man ansar, rensar, flår, tvättar och kryddar. Coqavain recepten fungerar väl i lergrytan. Frågan är hur får man honom att göra om det?
 
Vad jag hört (från bönder med många lagårdskatter) är att det är i princip omöjligt att tämja en kattunge som inte vants vid människor innan den är bara några veckor gammal (minns tyvärr inte exakt siffra, men den var lägre än 10...). Kan vara att de har fel, eller så var den borttappade kattungen en som tidigare bott med människor och sedan kommit bort ;).

Jo, jag tror också att det är så, det var därför jag skrev typ vildkatt... =) men det märktes på min att hon inte var jättevan vid människor, han var livrädd för mig när jag gick mot henne. Skrek och hade sig, men började spinna när jag satte henne innanför jackan =)
 
Fasaner är som höns med lite längre stjärtfjädrar, man ansar, rensar, flår, tvättar och kryddar. Coqavain recepten fungerar väl i lergrytan. Frågan är hur får man honom att göra om det?

Jo, vi hade fasaner där jag delvis växte upp som barn. Vi trodde att dom var farliga, att dom flög upp på huvudet och hackade hål i skallen, haha! Undrar var vi fick det ifrån... Men dom är ju stora! Bara att börja träna katten, klicker är ett bra verktyg för att träna djur =)
 
hittat ett flertal knivar, dock alla utan slida. fiskat upp ett fiskespö med rulle, spöet finns kvar men inte rullen. några plånböcker som alla har hittat hem, samt en mobil. hittade ett golfsett på 15 kilo med väska och hela köret någon kilometer in i skogen. åkte från polisstation till polisstation, antingen kunde dem inte ta emot den eller så var det stängt (gbg). efter fyra tappra försök att lämna in den så blev den kvar utanför mölndals polisstation i Gbg, så vi får hoppas att någon till slut ville ha den!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.