Tunna liggunderlag - Var?

Någon som på rak arm kan tala om någon handlare eller kedja som för tunna liggunderlag, ca 5 mm. Det är vanliga cellplastunderlag jag är ute efter, fast ungefär halva tjockleken mot vad som är det vanligaste.
/R
 
Kolla in..............

..........på bensinmackarna, dom brukar ha såna, iaf sommartid. Har också för mig att jag sett dom hos Intersport och Stadium.

//Uffe
 
7 mm är väl en ganska vanlig tjocklek, 10 och 12 är väl det som man brukar kalla "normaltjockt", sen är väl det "tjocka" normalt 20 mm.

Rusta har ett liggunderlag som är ungefär 5-6 mm och grönt, det är dessutom VÄLDIGT lätt. Jag kunde såklart inte hålla mig eftersom det bara kostade 39 spänn och det visade sig att i full längd vägde det mindre än mitt gamla 3/4-kapade.... Enligt förpackningen är det slutna celler också (fast det ser inte ut så).

Minns faktiskt inte om jag visade det på prylträffen. Jag hade det i alla fall med mig då.
 
nermander; sa:
Rusta har ett liggunderlag som är ungefär 5-6 mm och grönt, det är dessutom VÄLDIGT lätt. Jag kunde såklart inte hålla mig eftersom det bara kostade 39 spänn och det visade sig att i full längd vägde det mindre än mitt gamla 3/4-kapade.... Enligt förpackningen är det slutna celler också (fast det ser inte ut så).

Hur lätt är det då? Hur är materialet? Jag köpte en mycket billig skummatta först som kanske var 0,6, men den var så mjuk & klen att minsta åverkan skapade permanenta inbuktningar, hål, rivmärken etc. För dålig för att ta med ut upprepade gånger.

Den jag har nu är 0,8, och klart fastare i hullet, med någon slags rutig plastad yta på ena sidan. Väger 198 gram i fullängd sedan jag rundade av hörnen ordentligt.
 
Inte Rusta, Jysk!

jarlmoden; sa:
Hur lätt är det då? Hur är materialet?

Kommer inte ihåg exakt vad det väger, men mitt gamla 3/4-kapade väger (enligt min Lättvikts-sida) 156 g och detta var alltså lättare (kan ha vägt 148 g). Detta efter att jag tagit bort de två plastbitar som satt på ena kortsidan och "höll fast" resårbanden som man sätter runt det.

Jag har bara använt det ett par gånger men det känns som det isolerar bra. En fördel med att det väger mindre än mitt gamla kapade är ju att jag kan använda det både helt utrullat eller dubbelvikt (för att få det att isolera mer). Kommer nog att köpa ett till som jag kapar, då kommer jag att kunna anpassa lite mer efter säsongen.

Materialet är lite "strävt" men det står att det är slutna celler och det verkar det vara också (men det fastnar lite fukt "på ytan").


Jag ser ju att jag skrivit fel butik! Det är INTE Rusta, det är Jysk! (De ligger ju bredvid varandra i Barkarby så jag blandar ofta ihop dem när jag handlat där:)
 
Re: Inte Rusta, Jysk!

nermander; sa:
jarlmoden; sa:
Hur lätt är det d? Hur är materialet?

Kommer inte ihåg exakt vad det väger, men mitt gamla 3/4-kapade väger (enligt min Lättvikts-sida) 156 g och detta var allts?lättare (kan ha vägt 148 g). Detta efter att jag tagit bort de tv?plastbitar som satt p?ena kortsidan och "höll fast" resårbanden som man sätter runt det.

Jag har bara använt det ett par gånger men det känns som det isolerar bra. En fördel med att det väger mindre än mitt gamla kapade är ju att jag kan använda det både helt utrullat eller dubbelvikt (för att f?det att isolera mer). Kommer nog att köpa ett till som jag kapar, d?kommer jag att kunna anpassa lite mer efter säsongen.

Materialet är lite "strävt" men det står att det är slutna celler och det verkar det vara ocks?(men det fastnar lite fukt "p?ytan").


Jag ser ju att jag skrivit fel butik! Det är INTE Rusta, det är Jysk! (De ligger ju bredvid varandra i Barkarby s?jag blandar ofta ihop dem när jag handlat där:)

Jag har aeven koept liggunderlag paa Jysk men kvaliten aer inte bra. Naer jag koepte dem, tvaa aar sedan betalade jag bara 19 kr styck och jag koepte 5 stycken. De gaar att anvaenda ett tag men sen gaar de soender, men vad ska man raekna med foer 19 kr? Jag vaegde aldrig mitt liggunderlag foer jag aer ingen gram-jaegare.
/Stellan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Två tunna eller en tjock sovsäck Bo och sova 9
flanell hur funkar dubbla tunna ist för en tjock sovsäck Bo och sova 37
Aldebaran Liggunderlag med liten packvolym Bo och sova 7
andersmossing Liggunderlag - JR Gear Traverse Core Bo och sova 6
ricke Ber om råd om liggunderlag i fjällen Bo och sova 11
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
stefan.svard Liggunderlag Bo och sova 9
Masten Öka R-värde uppblåsbart liggunderlag Bo och sova 16
passar Lista på långa uppblåsbara liggunderlag Bo och sova 3
Alucardi Finns kortare liggunderlag? Bo och sova 6
måsen16 Liggunderlag sommar/vinter Bo och sova 8
Flahultarn Uppblåsbart liggunderlag som är TYST Bo och sova 8
Torzo Tips på liggunderlag över 2 meter Bo och sova 0
Hogang Laga uppblåsbara liggunderlag i skarven? Bo och sova 3
MaSt Sovsäck och liggunderlag för optimal komfort Bo och sova 5
mårtenm Nytt liggunderlag. Fått reklam från "treksea" Bo och sova 6
randomnilla Extra liggunderlag i cellplast under det uppblåsbara liggunderlaget Bo och sova 4
Zernox Skydd under luftmadrass Bo och sova 4
simonh amok fjøl ultralight liggunderlag Bo och sova 4
Öhrnell Drunknar i reklam om billiga liggunderlag. Törs man testa? Bo och sova 15
ludvig_svensk Liggunderlag under tältgolvet? Bo och sova 4
seasteel Liggunderlag för kraftigare människor? Bo och sova 25
miahansne Robens air impact liggunderlag läcker Bo och sova 2
Leonin Långa liggunderlag som inte är breda. Bo och sova 2
Gettan Cellplast liggunderlag ovanpå luftmadrass? Bo och sova 12
Silver Fang Tips på liggunderlag/luftmadrass Bo och sova 12
Moga Supertunn cellplast plus tjockare liggunderlag? Bo och sova 1
graylingman Pyspunka Exped liggunderlag Bo och sova 12
coffeegeek Liggunderlag och tältstorlek, hjälp Bo och sova 7
FlyerSword Schnozzelbag till Urbergs liggunderlag? Bo och sova 0
veni Vill tipsa er som har dubbla liggunderlag om en lättare variant Bo och sova 4
martinsa Den eviga frågan om liggunderlag Bo och sova 23
Orkanödlan Tankar angående Therm-a-Rest liggunderlag Bo och sova 28
randomnilla Sökes: Tips ang. tält, liggunderlag och sovsäck för relativ nybörjare Bo och sova 26
Sebbis Vilket liggunderlag är bra? [~budget] Bo och sova 28
Dania Liggunderlag, ej luft Bo och sova 14
Lunkan90 Liggunderlag tappar luft Bo och sova 9
JL83 Välja liggunderlag Bo och sova 4
gnilrub Delta Hiking liggunderlag Bo och sova 6
skarven Exped liggunderlag släpper i sömmarna Bo och sova 26
Vagabond78 Tips/Köpråd liggunderlag/sovsäck för flerårig 3-säsongs användning Bo och sova 2
phstjernfeldt liggunderlag. Bo och sova 13
Struensee Sökes liggunderlag och sovsäck för sarektur Bo och sova 3
Laazy Liggunderlag Bo och sova 5
Elvah Liggunderlag för två, några funderingar Bo och sova 9
Vikkan Hur förvara liggunderlag? Bo och sova 5
avslutmedlemskap0904 Exped påse för att pumpa liggunderlag Bo och sova 5
Kogoyo tips på lätt liggunderlag vinter Bo och sova 2
Jackiie Varför fryser jag med dubbla liggunderlag...? Bo och sova 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.