Trodde du att du behöver stötdämpare?

Re: Åh nej, nu igen!

Vandrare; sa:
Sluta nu för #¤&. Måste alla trådar förstöras med långa debatter om rätt eller fel, grenrem, lekjälm och nödraketer. Gå och läs Fjällsäker istället! Antar att inlägget om skatt var en drift med dessa tråktrådar, som kanske inte alla uppfattade...

Det började ju så bra, kunde blitt en kul tråd... (snyft)
[Ändrat av Vandrare 2006-08-08 kl 14:03]

Det började med en kul film, ingen text alls. Sen kom ett gäng mindre seriösa inlägg med glimten i ögat. Om du ville debattera något vettigt i denna tråd skulle du kanske ha skrivit något till bilden.

Men kommer det en film som den hör ovan, utan text, så tolkar nog de flesta det som en mindre seriös tråd.

Christian
 
Bomullsmannen; sa:
för övrigt: Vad är ollisar?

Att göra en ollie är att lyfta med rullbräda utan att ta tag i den. Att hoppa, helt enkelt.
Döpt efter Alan "Ollie" Gelfand som uppfann tricket på 70-talet.

ollie.jpg


På svenska säger man, i alla fall lillebrorsan som är grym skejtare, "att olla". Men det kan ju förväxlas med en helt annan aktivitet som per definitin bör utföras utan skydd.
 
Re: Re: Åh nej, nu igen!

Almgren; sa:
Men kommer det en film som den hör ovan, utan text, så tolkar nog de flesta det som en mindre seriös tråd.

Precis, det var min mening att starta en plojtråd, rätt upfattat. Ville inte att den skulle spåra ur till nåt seriöst om Sveriges skattetryck...

På tal om ollisar: Två skateboardåkande kompisar såg folk göra ollisar på TV på tidigt 80-tal. "Hur kan dom göra så, skateboarden måste sitta fast i fötterna". Så dom tog helt enkelt av sig skorna, spikade fast dessa i brädan (genom sulan) och snörde på sig skorna igen. Att göra ollisar blev lättare, men jag har för mig att dom tyckte det var obehagligt att åka nerför branta backar.
 
Re: Re: Re: Åh nej, nu igen!

Vandrare; sa:
På tal om ollisar: Två skateboardåkande kompisar såg folk göra ollisar på TV på tidigt 80-tal. "Hur kan dom göra så, skateboarden måste sitta fast i fötterna". Så dom tog helt enkelt av sig skorna, spikade fast dessa i brädan (genom sulan) och snörde på sig skorna igen. Att göra ollisar blev lättare, men jag har för mig att dom tyckte det var obehagligt att åka nerför branta backar.

SPD-skor borde vara funkis på skateboard har jag tyckt länge....
 
Re: Re: Re: Åh nej, nu igen!

Vandrare; sa:
Precis, det var min mening att starta en plojtråd, rätt upfattat. Ville inte att den skulle spåra ur till nåt seriöst om Sveriges skattetryck...

Jag hoppas ingen tog mitt inlägg om hösnuva på allvar. Självklart gör man som i mumin med de med hösnuva. Man tar loss näsan på dem. (för de av er jämnåriga med mig kanske ni minns serien med mumintrollen och Gösta Ekman som kung och kommer ihåg då han tvingade dem att ta av näsorna. Tyvärr hittar jag ingen bild)
 
Mitt fräna hopp från Essingebron sket sig.
Jag borde ha förstått att det egentligen var helt omöjligt att genomföra.
Det fanns ju inte en Pettersonbåt så långt ögat kunde nå, och de jäkla vattenskotrarna är så förbaskat svåra att pricka.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.