Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hade den häe i fickan idag liksom nästan alltid. Men jag kunde inte öppna den....Tränar för vasaloppet och tog ett mäktigt fall i en isig itförslöpa igårkväll.. Var på akuten mest hela natten. Inget brutet men i övrigt en mycket flurig tumme och illa åtgången tumled och handled, samt höft och underarm. När man får en hand som sitter fast i kontrollrem mellan blåis och 85 kiko dökött måste det ge sig nånstans.
DSC_0282.jpg

Tog med den här också och den kan jag öppna med ansträngning. Blir nog till att ta fram en enhandare.
DSC_0253.jpg

Bara enklare användning då det blir svårt att skära nåt vidare för en vänsterhänt med en vänsterkorv i stället för hand;-)

Bosse
 
Hade den häe i fickan idag liksom nästan alltid. Men jag kunde inte öppna den....Tränar för vasaloppet och tog ett mäktigt fall i en isig itförslöpa igårkväll.. Var på akuten mest hela natten. Inget brutet men i övrigt en mycket flurig tumme och illa åtgången tumled och handled, samt höft och underarm. När man får en hand som sitter fast i kontrollrem mellan blåis och 85 kiko dökött måste det ge sig nånstans.

Bosse
Ajdå. Ledsen att höra Bosse! Hoppas att du kryar på dig fort. Snygga knivar, hur som helst. Dessutom användbara med tanke på ditt handikapp. Tänker då främst på Kiwin ;). En Flash II hade heller inte varit helt fel i ditt utsatta läge.

~Paul~
 
Låter bra. Just nu är dock min ekonomi lite väl ansträngd ;). Det börjar höjas röster här hemma i form av kritik mot min person
head_slap_zpsb1d3a73e.gif


~Paul~
 
Idag kom då äntligen mina knivar från Kina. Det gick trots allt lite snabbare än jag trodde.
De två övre är de jag ska behålla och den längst ned ska bli en liten gåva till grannen.
Bilden är inte så bra, ljuset kunde vara bättre, men de två övre har svart blad men den nedre är ett vanligt blankt blad.
Vassa Är de iaf alla tre :)
 

Bilagor

  • DSC_0567.jpg
    DSC_0567.jpg
    15.6 KB · Visningar: 422
Idag kom då äntligen mina knivar från Kina. Det gick trots allt lite snabbare än jag trodde.
De två övre är de jag ska behålla och den längst ned ska bli en liten gåva till grannen.
Bilden är inte så bra, ljuset kunde vara bättre, men de två övre har svart blad men den nedre är ett vanligt blankt blad.
Vassa Är de iaf alla tre :)
Vi förväntar oss förstås en utförlig rapport efter en tids användning. Gärna i tre karbonkopior ;).

~Paul
 
Mycket fina knivar Bosse. Man märker att du har handlat en del på 90-talet. Gillar din Gerber Sportsman. Tyvärr äger jag ingen sådan själv. Däremot har jag också en Spyderco Calypso JR. Gerber LST var också en kniv som jag missade...

~Paul~
 
Har du slipat bort tänderna på den stora AFCK:n eller är den bara mycket slipad i allmänhet?

Din Case är förresten väldigt fin, älskar patinan på bladen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.