Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Ang. Fällknivens service och attityd så kan jag verkligen hålla med några på det engelska forumet!

Min WM1 i VG10 tappade spetsen efter ett, enligt mig, lätt arbete att avlägsna ett rådjurshuvud vid slakt.

Gick in på Fällknivens butik och visade kniven. De tyckte att det var sånt som händer och tänkte inte åtgärda detta. De sa att det gick att slipa om kniven men de fick jag allt betala påpekade dom. Tror det kostade typ 100 kr så slipade dom till kniven och jag gick hem rätt besviken med en kortare WM1.

Jag gillar verkligen deras knivar men attityd och servicekänsla är i botten.

Skickat från mobilen.
 
Tack Mikael.

Angående Fällknivens service så har jag inget dåligt att säga. Tvärt om tycker jag de har ställt sig bakom produkterna väl, och utan konstigheter gett mig ersättningsprodukter när det varit motiverat.
 
Ang. Fällknivens service och attityd så kan jag verkligen hålla med några på det engelska forumet!

Min WM1 i VG10 tappade spetsen efter ett, enligt mig, lätt arbete att avlägsna ett rådjurshuvud vid slakt.

Gick in på Fällknivens butik och visade kniven. De tyckte att det var sånt som händer och tänkte inte åtgärda detta. De sa att det gick att slipa om kniven men de fick jag allt betala påpekade dom. Tror det kostade typ 100 kr så slipade dom till kniven och jag gick hem rätt besviken med en kortare WM1.

Jag gillar verkligen deras knivar men attityd och servicekänsla är i botten.

Skickat från mobilen.

Jag har en WM1 3G med eget customskaft.
Den har åkt med spetsen före i betonggolvet vid tre olika tillfällen.
Spetsen bröts de två första gångerna, men vid tredje resan tog den en bit ur betongen och spetsen var hel.
Bladet är kortare som på Din WM1, men det har inte hindrat mig från att använda och verkligen gilla min WM1!
Inte skickar jag kniven till Boden för ngt jag orsakat själv!;)

Mikael
 
Tack Mikael.

Angående Fällknivens service så har jag inget dåligt att säga. Tvärt om tycker jag de har ställt sig bakom produkterna väl, och utan konstigheter gett mig ersättningsprodukter när det varit motiverat.

Också undertecknad har endast bra erfarenheter med Fällknivens service. Två ggr har jag kontaktat dem i olika frågor och båda gångerna har mina önskemål blivit åtgärdade snabbt och smidigt.

Den ena gången handlade det om ett clip till min PXL och en annan gång en helt ny ersättningskniv. Den byttes ut eftersom eggen gnuggade slidans nitar på insidan. Det är dock några år sedan det hände ;).

~Paul~
 
Ang. Fällkniven service.
Och jag hade en TK4 där låset inte fungerade som det skulle. Pratade med Peter på telefon, skickade upp kniven och fick en ny kniv.
 
Jag mailade fällkniven och hörde om det fanns någon knivslida i läder som passade till min gamla a1.
Tyvärr fanns inte det men Erik hade en prototyp av, som han sa "bedrövlig kvalitet" som jag kunde få gratis.
Fick den i brevlådan dagen efter och jag kan säga att kvaliteten var bättre än dom slidor som många andra knivar levereras med.
Det kallar jag service.
 
re

J-Es moppe har jag sett förut o gillar den :)
Jag har bara bra erfarenheter än så länge av fällknivens produkter. H1an tycker jag är nära den optimala jaktkniven alla kategorier, blad designen. hmm... Om man får customisera skaftet lite heh heh..

Problem med slidor till olika knivar får jag inte:) Jag gör en själv som jag vill ha det :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.