Problem med kniv!

Hej!

Jag håller på att göra en egen kniv, eller rättare sagt handtaget. Allt har gått mer eller mindre bra fram tills nyligen när jag ska "knacka" ut tången som sticker ut och på så sätt fästa ihop allting. Jag knackar och knackar och knackar till oändlighet....INGET händer. Kan lika lätt som innan lyfta bort den sista mässingsbiten. Värt att tillägga är att den sista mässingsbiten har mycket bra passform, exakt så den går på.
Hur löser jag detta? Går det ens?

Mvh
 
Satt fast bladet i skruvstädet. Upplever det att sitta bra men nu när du säger det låter det ganska självklart! Något tips på ett bra mothåll?
 
Sprang ut i garaget och lirkade försiktigt i tur näverbitarna. Som tur va hade inte limmet torkar!!!! Fick en bra bit av tången fri. Brände på med gasolbrännaren tills sista biten på tången blev röd. Lät allt svalna och plockade ihop allt igen. Testade sedan att knacka lite med kulhammaren, flöt ut precis som jag ville ha det. TACK för alla snabba svar. Nu slipper jag förstöra hela handtaget.
 
Till klensmide som knivar etc behöver du bara ett litet städ, en rälsbit en 30-40cm räcker länge. Fäst det med smidd spik i en kubbe i bekväm arbetshöjd. Det brukar vara högre än du först tror. En grill med en blåsande dammsugare som tilluft blir en fin ässja. Smedtänger och gamla 12" filar brukar det finnas på sommarloppis.

go tur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.