mobiltelefon för friluftslivet...

hahahhaa! det har du helt rätt i!

Helt ärligt! om det inte vore för handsk-problemet skulle jag inte byta lur för allt i världen, men vad fan ska man göra? jag har testat handskar med flurp för att de ska funka på telefoner men icke!
 
hahahhaa! det har du helt rätt i!

Helt ärligt! om det inte vore för handsk-problemet skulle jag inte byta lur för allt i världen, men vad fan ska man göra? jag har testat handskar med flurp för att de ska funka på telefoner men icke!

Det finns faktiskt tunna fingerhandskar som är avsedda för att fungera på pekskärm =)
 
Nån som testat SonyEs Xperia Active? Den verkar ju spontant kunna funka för både skogen och i stan?
 
ajfånen som gärna får bo i vattenpåsen med annat skit som inte pallar vatten...

Precis så gör jag. För som fson säger, smartfånen "tillför en drös nya funktioner som jag har glädje och/eller nyta av ute"

Tex bra vädersiter, (jag har aldrig gillat sjörapportens paketering i radion). Så androiden kommer fram vid lämpliga klimatskyddade, lagom skuggade tillfällen när händerna är torra.

Fodralet Lifeproof för Iphone verkar ju bra men Iphone stupar på att man inte kan byta batteri.
Då måste man ha nödladdare av nån sort. Jag har extra batteri till androiden och en liten solcellsladdare från Classe. Den är inte utprovad ännu. Har inga direkta förväntningar på den. Men med ett 99 kronors gult vattentätt fodral (från kjelle) kan solcellsladdaren ligga på kajakdäcket och kanske suga i sig tillräckligt med ljus för en väderrapport.

Om 3 år är vi förbi den här fasen och nya bättre tekniska lösningar finns...
Varje lösning är bara aktuell någon säsong.
osv osv

thomas
 
ligger mycket i det du säger. lifeproof ska jag nog investera i. det är billigare än ännu en mobiltelefon att bli missnöjd med.

jag har investerat i en solcellsladdare som har ett eget ack. som rymmer åtta mobilladdningar och det tycker jag är helt ok :) när den laddat mobilen är det bara att hänga den på ryggan så laddar den upp acket oavsett om det är tomt eller halvfullt.

handskarna som ska funka på skärmen är bara blaj, hoppas på någon bra lösning på det. kan det finnas någon typ "pekpenna" att köpa? ericsson P1 hade det...
 
handskarna som ska funka på skärmen är bara blaj, hoppas på någon bra lösning på det. kan det finnas någon typ "pekpenna" att köpa? ericsson P1 hade det...

Jag hade en Palm Pilot ganska länge. Pekpenna var inte alls så dumt. Betydligt snabbare att pricka rätt med. Men det känns inte som den komer tillbaks. Jag hade nog föredragit att kunna använda pekpenna på androiden (men jag har ju viss vana av pekpenna).

thomas.
 
Svar på grundfrågan.

Jag undrar vad alla använder för mobiler. Jag har en ajfån 4 med ett riktigt klumpigt fodral till. Det känns som att enda anledningen till en sådantelefon är twitter och facial. Om man kan lära sig leva utan dem, vad ska man välja då?

Ericsson har en liten rackare som ska tåla mer skit än de flesta andra, men det är en smartphone det också. Jag har sett lite olika modeller på stora klumpiga saker med knappar. Någon som har erfarenhet av de?

Ericsson R310S!
Vattentät!
Slagtålig!
Man kan spela Tetris på den!
Oslagbar batteritid eftersom den är avstängd när jag inte använder den, vilket betyder i princip alltid.
Telefonen är för mig bara ett sätt att kontakta omvärlden i en nödsituation.

Ha det bäst!
 

Bilagor

  • ericssonr310s.jpg
    ericssonr310s.jpg
    20.6 KB · Visningar: 254

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.