Minne i Garmin GPSmap60CSx

chuck; sa:
Det kan du inte se, och du behöver inte se det heller för vaje gång du installerar nya kartor rensas minnet.

60CSx rensar innan överföring det som har med Garmin att göra, inte hela kortet. Jag tog ett kort från min mobiltelefon och hade av misstag glömt att ta bort lite MP3 låtar.

Förstog inte varför jag inte kunde använda hela 512Mb utan bara hälften, tills jag insåg att mp3 musiken var kvar.
 
chuck; sa:
Det kan du inte se, och du behöver inte se det heller för vaje gång du installerar nya kartor rensas minnet.

Det hade varit kul att se hur mycket av mitt 1Gb kort som Garmin 60 CSX registrerar och utnytjas. Då skulle man kunna se om den kan använda sig av 1Gb eller större kort.
 
Av mitt 512 kort blev det ca. 485 Mb kvar så på en 1Gb borde det väl bli ca. 950 ledigt.
Hade kortet rensats helt när man laddar upp kartor så hade POI och tracklogen oxå försvunnit...
 
Jag kör med ett 1 GB kort i min CSx nu och det funkar fint. Laddade in ca 950 MB kartor i det utan att det protesterade.


MVH Tony
 
1Gb kort med bra resultat

Jag har också 1Gb kort i och laddade in ca 913Mb, 1100 kartor utan problem. När jag ansluter kortet i en separat kortläsare i datorn så är filsystemet "RAW", och jag har en IMG fil på 918,7Mb och windows säger att det är använt 940,7Mb, ledigt 74,4Mb av totalt 1,015Gb.

/Stefan
 
max filantal

Hej! Tidigare i denna tråd har maxantalet kartor som går att ladda in angetts vara 2000st. Detta kan ju sannolikt bero på skillnader i olika modeller. Nu senast angav "steko" at han tryckt in 1100st. Jag däremot når en gräns redan vid "ynkliga" 1050st med min csx.

Med worldmap är ju detta ett gissel då redan den ensam utgör 1944 bitar. Har alla med 60csx samma problem eller har någon lyckats få in flera filer?
 
Re: max filantal

hoxel; sa:
Hej! Tidigare i denna tråd har maxantalet kartor som går att ladda in angetts vara 2000st. Detta kan ju sannolikt bero på skillnader i olika modeller. Nu senast angav "steko" at han tryckt in 1100st. Jag däremot når en gräns redan vid "ynkliga" 1050st med min csx.

Med worldmap är ju detta ett gissel då redan den ensam utgör 1944 bitar. Har alla med 60csx samma problem eller har någon lyckats få in flera filer?

Beror på vilken version du har i din GPS. Vill minnas att det höjdes i 2.60 från ungefär 1000 till 2025.

/Mikael
 
tack

Ser att jag faktist har 2.50! Trodde att jag hade 2.60, men då skall jag defiitivt uppdatera till 2.70 omgående.
Tack skall du ha.
 
Om man har problem med att överföra stora kartfiler direkt till gpsen, så kan man lösa det om man ställer den i USB mass storage mode före man klickar på skicka till gps.
 
Är det någon som använder 1GB minneskort av typen SanDisk MicroSD Ultra II 1GB ?
Jag har nämligen ett sådant men min 60CSx verkar inte kunna läsa detta kort...
Det är nog inget fel på kortet för det fungerar i en vanlig kortläsare.
Kanske har jag missat något, men jag tror jag har de senaste uppdateringarna, ifall det kunde varit det som spökar.

Skövde Natur säljer ju till och med detta kort som tillbehör till Garmin X-serien!

Någon?
 
Mats,
har 60Csx och San Disk Ultra II 1GB från Skövde Natur. Kortet fungerade fint laddat med FriPro och vägkartor i ngr dagar. Kortet havererar därefter mitt under navigering. Det fungerar sen varken i ngn av mina kortläsare eller i GPSen. Verkar inte vara ngt fel på GPSen då medföljande 64 MB kortet går att använda.
Björn Spetz på Skövde Natur bekräftar att, som han uttrycker det, stort antal San Disk 1GB kort reklamerats. Han vill inte spekulera i om det är kombinationen 60Csx och storleken på kortet eller om det rör sig om ett rent kvailtetsproblem hos San Disk. Det senaste verkar i mina ögon mest troligt.
Nåväl, jag fick ett nytt kort med vändande post. Har dock inte använt det ännu.
/Johan
 
Jag har tidigare provat SanDisk SD-kort. Det tänker jag inte göra om, för det var rena skräpet. Ett minneskort som tappar minnet gör ju ingen glad.
Toshiba, Panasonic och TwinMOS har fungerat bra för mig.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nkj minne garmin Legend Cx Navigering 1
Finnwoodman Minne i Garmin 276c Navigering 2
Iba Hur långt räcker Garmin 60 CS minne Navigering 7
niklaz Minne: Garmin Vista C vs GPSMAP 60cs Navigering 16
apersson850 För lite minne i Garmin 60CS? Navigering 4
Trialsin eTREX 10 minne ? Navigering 7
Dalmasen Kartor till SD-minne Navigering 2
Kincop Aktuellt max minne 60Csx? Navigering 4
d-b GPS med minne, extern antenn och utan skärm? Navigering 9
telematic nuvi 300 minne ?? Navigering 1
EP Waypoint minne fullt i Vista C? Navigering 8
greenjuice Problem m MapSource trots gott om minne Navigering 8
HN 60c med för litet minne ? Navigering 6
troell MINNE kvar i 60C Navigering 1
hansthomas Hur mycket minne behövs? Navigering 8
bengtbrask Alternativ till SD minne Navigering 6
patrikdiver Minne? Navigering 2
Tomax Minne, var är mitt minne? Navigering 4
storspov Ladda minne i Legend/Vista Navigering 15
Felkodningen ett minne blott ? Navigering 3
Elvah Garmin Inreach Mini 2 - batteri, spårning, abonnemang Navigering 16
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 6
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.