Kanotmaraton+

inte pigg

Jag måste bestämmt dementera. De 10 sista km var en plåga för alla i täten personligen kände jag mig helt tom.
 
Instämmer i Grattiset till Sieven

Grymmt att man kan paddla så fort så långt.
Försökte mig själv på loppet med blodiga nävar och öm bak som främsta resultat.

Hatten av för Lemmel och de andra elit grabbarna. Hur gör ni?

Sven Abrahamsson
 
Hänger med på ett grattis jag med !

Måste säga att jag beundrar alla er som deltog.
över väger själv ett deltagande nästa år. (Sa jag efter allt för mång öl)
Om om jag ska vara ärlig så såg det lite slitigt ut när ni passerade.

Daniel
 
Att vi paddlar fort och långt är en sak. Vi gör inte annat. Det är vår huvudsakliga syssla och har varit så i ett par år. Jag pratade med Christer som leder organisationen och han berättade om en kille som paddlade DKM+ i en 3 m lång forslåda. Det gör ont i varenda molekyl i kroppen att bara tänka på det.
 
Marathon-kajak

Padlet selv Kanotmaraton+ i en stor Cobolt Origo havskajak på ca 7 timer. Har tenkt å bytte til marathon/motionkajak til neste år. Jeg så mange padlet i Plastex marathon master. Er dette en bra kajak?
 
jo de gör ok kajaker men det finns många fler som bygger bra turracers så jag skulle inte bara ta en plastex utan att titta runt på lite andra kajaker först.
 
Nelo Viper 51

Är en lycklig ägare till en Plastex Maraton Swift som jag körde på DKM+, det kändes riktigt bra. Är mycket nöjd med finisch , form mm. Den är lite rankare än turbåtarna med 51cm bredd.

Skulle jag köpa en sådan skulle valet vara enkelt.
Nelo Viper 51 från http://www.bootshaus.biz i Mölndal. De har en hemma som jag klämmt på och maken till kvalitet och formskönhet finns ej.

Vill man ha en ytterligare rankare än min Swift (och det vill jag) Faller valet på Nelo Vanquish Vintage från ovanstående leverantör. Samma kvalitet och inredninng som %! an och Nelos tävlingsbåtar.

Priset är ett uns högre än Plastex men det tycker jag det är värt.
Sven som till 99% kommer ha 2 nya Nelo i sin redan skrymmande flotta till år 2006;-) Kan ej motstå Nelo när man sett dem.
 
Nelo Vintage. Är nog lite väl rank för dig i dagsläget sven (No offence) de är bara aningen stabilare än en vanlig vanquish och peter ribe paddlar i en sådan med extra låg sits och han är gammal racingpaddlare. Jag tror du bör ta omvägen om en mellankajak typ (lancer) och om det funkar sedan gå på en nelo och då kanske till och med en utan tillnamnet vintage.
:)
 
Igen offence tagen

Hej Sieven, det är lungt jag drömmer högt bara.
Har fått tag på en Chpell från ungern som jag tränar balans i, tror den är lite rankare än Lancern?
Det känns rätt ok när det inte blåser, går lika fort som marscfart i Swiften men med lite lägre puls.
Men jag känner mig inte direkt trygg ännu.
Kommer nog bli Swift hela nästa sässong, men efter race sm så lever drömmen i mig om att en dag få äntra en Riktig tävlinskajak från Nelo och jag trodde i min enfald att Vintage var ett bra steg på vägen.

Har provsuttit den vid brygga och den kändes inte så mycket värre än Chpel, men om du tror man skall hoppa över Vintage steget så är det ju grejt.

Kroppen är fin efter DKM+ och jag paddlade snabbare än någonsin under gårdagens pass med 200metare.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.