Jörnkängan & Berghaus cyclops atlas???

Ngn som vet om man kan kontakta personalen på jörnkängan med email?? Sitter i kina och är inte så sugen på att ringa!

Ser vidare att alla verkar grymt nöjda med berghaus cyclops atlas ryggan. Den kostar ju bara 2000:- i storbritannien (160 pund) Ingen vidare bra investering att lägga 4500:- på en klättermusen eller arcteryx bora då kanske?? De kan väl knappast vara 2500:- bättre?

För övrigt så har klättermusen utförsäljning på en massa prylar på sin hemsida om ni har missat det, vilket jag inte gillar då jag har beställt alldeles för mkt ;)....*suck*
Mkt intressant att det är billigare att köpa saker från sverige och få de skickade till kina än att köpa på hemmaplan i sverige!
 
mikmik; sa:
Mkt intressant att det är billigare att köpa saker från sverige och få de skickade till kina än att köpa på hemmaplan i sverige!
Det är tragiskt men sant. Vi är svårslagna när det gäller höga skatter... :-/
Bonusinfo: När Primus MFS kom så kostade den nästan dubbelt så mycket i Sverige som på Cotswold Outdoor i London...
 
Rekordet?

haskell; sa:
mikmik; sa:
Mkt intressant att det är billigare att köpa saker från sverige och få de skickade till kina än att köpa på hemmaplan i sverige!
Det är tragiskt men sant. Vi är svårslagna när det gäller höga skatter... :-/
Bonusinfo: När Primus MFS kom så kostade den nästan dubbelt så mycket i Sverige som på Cotswold Outdoor i London...

Jag tittade i Globetrotters katalog för något år sedan och kunde bara konstatera att en Segebaden-pulka var billigare att köpa från Tyskland än från Hälsingland, där de tillverkas...

Berghaus ryggor är oxå ca 1000 kr billigare i Tyskland än i Sverige...

Vad vore vi utan postorder :).

J
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.