skida att utvecklas i
Hej !
Jag börjar mer och mer tro på det här med att skaffa rätt grejer från början.Jag hänför mig själv till kategorin medelavancerad åkare med tycke för åkning i alla fören, gärna offpist. För mig så gäller då följande skidor:
Tua Big Easy, Rossignol Big Berthod, Fischer Alltrax Freeride, Rossignol Rebel, och ej att förglömma: Salomon X-scream.Personalen i Kittelfjäll gillade den skarpt.Kanske även K2:s uppföljare till Totally Pist vad den nu heter kan va nåt.Grupptrycket kräver att jag även nämner Elan Stinger, den är säkert bra.
Jag åker själv just nu på Rossignol Big Berthod. Enormt bra offpist !
Den modell jag framförallt är nyfiken på är Fischer Alltrax Freeride, feta och bra mått 105-70-95. 20 mm plattor är nog ganska lagom till det, dvs Rottefella teleplate + telespacer alltså.Funkar bra eftersom jag vill kunna ha hälhöjare (heel-lifter) för toppturer också.
Ett till tips, Riva 3 håller inte för daglig hård åkning, skaffa Chili ! Kabeln rycks ut sitt fäste, händer det 2 gånger på en dag blir man ganska less speciellt när det händer på eftermiddagen en dag då det snöat hela dagen!
MVH Mats (cv: 17 åkdagar denna vinter)