Erfarenheter av Cykelkäder

Köpa cykelkläder

På internet finns det ju en hel del. Problemet är
att kläder vill man helst kännna på och prova.

En affär som jag har köpt en del cykelkläder på är Lidl!
Mina nuvarande cykelbyxor har jag haft snart
ett år och jag är supernöjd med dessa. Modernt matrial
och enkla att tvätta. Har har även köpt långärmade
tröjor, jackor och byxor. Priset på cykelkläder på
Lidl är mycket lägre än vad man får ge på andra hålla.
Min cykelbyxor kostade drygt en hundralapp.

Tyvärr har Lidl cykelgrejor bara någon vecka på våren,
så det gäller att pass på då. De brukar även
ha billiga pulsklockor (100+) som fungerar bra.

mvh
Markku
 
Lidl

Har också goda erfarenheter av Lidls cykelkläder.
Vi köpte dem på ren chansning pga det låga priset, och de är inte alls sämre rent funktionellt än andra vi haft. Kanske inte superdesignade, men inte asfula heller. Våra plagg är långbyxor, långärmad tröja och vindjacka och jag tror vi fick syn på dem på sensommaren. Det kan alltså tänkas att de har två veckor under året när de skeppar ut den typen av grejer.
 
Cykelcity

i Lund har bra sortiment. Cykelkläder skall sitta bra på och bör följaktligen provas innan köp. Cykelbyxor behövs vid distanser över ett par mil för att inte det skall bli obekvämt i grenen men skall du besöka mycket sevärdheter en dag så kanske etapperna däremellan är så korta att du kan ha vanliga byxor / shorts den dagen. Att visa sig offentligt i cykelkläder och tights är för övrigt en vanesak.

Köp inte för tighta byxor det blir rejält obekvämt och köp framför allt svarta cykelbyxor.

Lidl lät intressant den som ser när de har cykelkläder inne kanske skall tipsa här på forumet?

Läs gärna andra trådar om cykelkläder här så får du mera tips om skötsel luktproblem, bruk eller ickebruk av underkläder etc.

Cykeltröja samt strumpor av syntet eller ull hör till, bomullsstrumpor blir för kalla.

Thure
 
Lidls cykeltröjor suger!

När Lidl sålde cykelkläder i våras så var jag där och provade. De cykeltröjor och cykeljackor jag testade hade "en smula underlig" skärning och passformen var skapligt usel - bl.a. på tok för sladdriga - om man säger så. Cykelbyxorna vet jag inget om men att döma av vad jag såg av det övriga utbudet så skulle det inte förvåna mig om de är nedlusade med sömmar på fel ställen...
Det finns annars gott om skapliga cykelkläder även om inte många, om ens någon, kommer upp i Assos klass. Om man vill ha Assos så får man dock plocka fram den stora plånboken...

Craft och Newline har hyfsat prisvärda cykelkläder som är någorlunda lätta att få tag på.

/Snart 20 cykeltröjor i garderoben
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.