Cykling Lerum, Jonsered ,partille med omnejd

Tjena!

Jag cyklar rätt mycket själv och är än så länge inte med i nån cykelklubb. Finns det nåra som vill prova cykla ihop nån gång? Jag kör landsvägsracer och är glad motionär som gillar köra hårt ibland.
 
Härskogen rundan!

Kan rekommendera en tuff bana jag cyklat säkert 300ggr!
Start Partille-Jonsered(längs Aspen)-Lerum-Härskogen(härliga backar upp)-Härryda-Landvetterbacken-Partille igen!
Min rekordrunda där är! Distans: 43km Tid: 1:09:10 Snitt: 37:00km/tim

/Janne!
 
Tjena!

Jag cyklar rätt mycket själv och är än så länge inte med i nån cykelklubb. Finns det nåra som vill prova cykla ihop nån gång? Jag kör landsvägsracer och är glad motionär som gillar köra hårt ibland.

Du har både en nystartad klubb i sävedalen för motions cykling och sedan en klubb med många års erfarenheter av detta.
I Hisngens cykelklubb är vi ute på landsväg flera gånger varje vecka. Kom gärna med på någon av våra introrundor som går i lugnt tempo varje lördag.
Se mer på vårt forum http://www.hisingensck.se/forum/viewforum.php?f=97
 
Tack för svar. Jo jag känner till både er i Hisingen och sävedalen. ni är trevliga båda två ;) Frågan var om nån/några hade lust att dra en runda ihop med start kring Lerum. Men har märkt att intresset inte fanns vare sig här eller på andra forum.
 
Förlåt sent svar!

Visst kan vi rejsa nån gång! Men du får vänta till hösten om det är ok? Det var ngra år sen jag körde "Härskogsrundan" har faktiskt sålt min racer å springer lite(ok lite MTB oxå)
Men har fått lite problem med löpningen på "äldre" dar så jag funderar på att skaffa racer igen!
Vet sen tidigare att jag fort kommer igång på cykel(imotsatt mot löpning) Så ge mig lite tid så
hörs vi!

/Janne
 
Jo du får nog börja träna på ;) Skulle gärna sitta bakom dig när du snittar den i 37km/h. Den är riktigt backig. Men du kanske är gammalt proffs? ;)
 
Nä inte proffs! Men har tävlat i tempolopp å även triahtlon tidigare!
Vi var ett gäng här i Partille som körde "jaktstart" på sträckan! Det var kul att gå ut sist å jaga :)
Tror jag körde "rekordrundan" med både disc wheel, tempo båge,tempodräkt å tempohjälm! Hoppas vi hörs då lite senare!

Mvh Janne!
 
Senast ändrad:
Hallå!

Är nyinflyttad till Lerum (från GBG) och skulle tycka det var kul att ibland cykla ihop med någon/några, helst lite längre rundor på helgerna. Det kan ju bli lite enformigt att ligga och mala långrundor på egen hand... Någon som är intresserad? Håller väl en skaplig motionsnivå, körde VR på 8,5 tim i år.

Även tips på bra rundor med utgångspunkt i Lerum är varmt välkomna! Klassikern Härskogsrundan är naturligtvis bekant, så även Hemsjö - Ödenäs - Hindås (dvs del av Nationaldagsloppet). Någon som har kläm på några goa rundor åt nordväst, jag tänker mig väster om Mjörn???

//Mattias
 
Rundor runt Lerum

Härskogsvägen är inte så rolig att cykla numera beroende av all trafik.
Vägen Lerum Jonsered Häkeshult Landvetter är inte så trafikerad och med en backe som "sållar agnarna från vetet " fortsätter du sedan på gamla Boråsvägen förbi Bollebygd Borås Alingsås Brobacka Gråbo Lerum så kan du få ihop några mil med trevlig cykling.

Yngvar
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.