Kommer handla om att laga mat ute. Mer fokus på god men enkel matlagning, råd och tips vad man kan ta med sig. Jag är mest ute med min familj och därför är maten anpassade för att vara ute och kunna njuta tillsammans.

Tycker om att tillbringa min lediga tid ute, främst tillsammans med min familj. Vandra, åka skidor, cykla i skogen eller paddla kajak. Har också ett stort matintresse och tycker om att laga mat med riktiga råvaror både hemma och ute på turer.

Användarnamn: Kabis

Intressen: Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Utförsåkning, Resor

2013:
Mars, April, Maj, Juni, Juli

Renskav när det är som godast!

I går var det dags att ta fram Muurikkan igen! När helgerna fylls av barnens olika träningar och matcher och man inte hinner ta sig ut i skogen så är det perfekt att kunna klä på sig lite extra kläder och gå ut i trädgården och elda en liten stund på kvällen.

Vi har en 48 cm stor Muurikka som vi mest använder hemma på vårt hemmagjorda ställ. En del använder gasol när de är hemma men vi föredrar att elda året runt.