Det finns bildbevis, allvärldens bilder tagna i Yetins bergsområden kan innehålla dessa bevis på Yetins existen utan att vi vet om det.
Förklaringen ligger i att ingen granskar bilderna noga, många gånger smälter Yetin in i omgivningen, det är så den lyckat hålla sig undan människan i alla tider.
En bildgranskare från försvarets underrättelsepluton (undplut) som granskade SH 37 :an Viggens bilder på den tiden vi hade koll på omgivningen kom med denna metod till mig.
Då Yetin håller sin familj inne i en grotta eller grvd snöka, och vandrar på jakt ensammen, så blir chansen att upptäcka Yetin än svårare, det är därför de få bevis på dess existens alltid handlar om ENSTAKA individer, aldrig flera samtidigt, en fiffig uråldrig teknik jag själv använder när jag ska smyga på djur o fotografera dem, då är jag alltid ensammen, det går inte att få en kacklande/skränande folkmassa att hålla käften och inte skrämma "fotobytet", då är det lättare att skicka sju giraffer till månen välbehållna...
Men som min gamle förman sa, som hade lika många finesser som ett järnspett, " Om du ska göra nåt, gör det själv, då blir det gjort", trots hans ringa mentala kapacitet, "kunde utföra enklare arbeten" så hade han dessa ord som han nog själv inte riktigt förstod, han hade nog hört dem någonstans, de låter ju så bra när man säger dem, så tog jag till mig dessa ord, jag tänkte "Även en blind höna finner ett korn", så på den vägen är det.
Han hade ett irriterande beteende vid stormöten på jobbet då en större chef talade inför arbetarna, efteråt sprang han fram till chefen med ett illa dold baktanke, och sa " Tack för dom orden", "precis som jag tycker"..., sade han....
Detta har gnagt mitt inre en längre tid, och då denna tråd startades tänkte jag, "lägg korten på bordet peter"
Vilket jag hörsammat med detta bildbevis som jag härmed bifogar mitt inlägg, det finns givetvis mer av varan, men vi ska inte börja "porra i bilderna på Yetin med en gång, anser att varelsen har ett skyddsvärde som bör beaktas i denna stereotypa värld...