Vandrare dödad i Västervik

För första gången har en vandrare dödats av vilda djur i Sverige. I de få fall tidigare där personer dödats av vilda djur, har det ju alltid varit jägare med hund som anfallits. Det här fallet visar också hur svårt det kan vara att finna orsaken till dödsfallet, kanske finns det fler människor som anfallits och dödats utan att man kunnat fastställa förövaren.

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5162340

De där enormt jobbiga kriminalarna där det skrapar under naglarna o petar i alla hål på
kroppen o samlar in alla fibrer inim 100 meters håll och analyserar i mikroskåp, samt samlar in DNA, analyserar på alla upptänkliga sätt förekommer bara på TV, ialla fall i Sverige.

Kan inte de som ska undersöka brottsplatsen/kroppen, se att en älg sparkat o trampat ihjäl en människa så har de ingen vidare utbildning anser jag....
(nåt kände jag att jag ville klaga på)

Tråkigt att hon inte kunde komma undan bakom träd, men det kan gå väldigt fort, en träffande spark från en älg pallar man inte för om den träffar huvet.

Sannolikheten att närstående är förövare är störst, men det får inte bli slentrian i det synsättet, så man per automatik hämtar sambon-exet-mannen för inlåsning tills alla analyser o undersökningar är klara.

Om de haft manliga krimmare med coola solbrillor som kör runt i stora Hummer, kvinnliga krimmare som alltid går i Christian Luboutin-pumps istället för Foppatofflor och "the machine that goes BING!" så hade de klurat ut att det var en älg på 43 minuter :)

Poliser har en ganska sund tendens att gå efter det mest troliga, och det mest troliga är ju att man blir ihjälslagen av nån man känner.

"Ihjälsparkad av älg" ligger rätt långt ner på den listan, och då kan det nog tyvärr ta lite tid innan man hittar dit...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Kalv dödad av rovdjur Vilda djur 0
tbergman Järv dödad efter skoterjakt Vilda djur 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg