Rådvill skidköpare söker stöd...

Jag letar efter nya skidor men har väldigt svårt att bestämma mig. Jag vill ha en allroundskida som dock ska vara riktigt rolig i pisten, det är ju trots allt sällan pudret ligger meterdjupt. Jag är 174 cm och väger runt 65 kg. Jag åker aggressivt och vill ha en nytändning med ett par nya skidor.

Har spanat lite på B1/B2 och undrar om jag ska ha 170 eller 176 cm. Är B2 tråkig i pist och funkar B1 i lössnön? Tacksam för alla tips...

B2 recenseras i senaste Utemagasinet samt i Åka Skidor. I Utemagasinet var det en av testarna (kvinna, 166 cm, 68 kg) som provade 180 cm men sade att hon nog skulle välja 170 cm för kvickhetens skull.

skidor

Jag tror att många är nöjda med sina halvfeta friåkningsskidor kring 70-75 mm i midjan.

Kan själv rekommendera Dynastar In74. Jag kör den alpint och trivs jättebra både i pist och i lössnö. Har åkt med folk som kört den som telis och som gillat den. Den har även fått bra betyg just som telis och topptursskidor i Åka Skidor 20002-2003.

Dynastar In 74 borde motsvara B2. Jag är 185 och kör ett par 193 långa, de ger mig utmärkt bärighet i lössnö. Fast du kanske hade låst siktet på ett par B1/B2...

Jonas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dan_pet söker ett par pocket rocket Telemark 3
Retrovirus Söker amerikanska skidbutiker! Telemark 2
lavinfaran Alagna? Söker info Telemark 18

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg