PH Design

Hej!

Är det någon som har köpt något från PHD? Är det lika bra som det verkar?
Hittade deras site http://www.phdesigns.co.uk idag och blev jätteintresserad. Som ägare till ett antal klassiska Mountain Equipmentprodukter från 70 och 80-talet kan inget som Peter Hutchinson designat vara fel!

mvh
Bengt

ME Snowline sovsäck '74
ME Everest sovsäck '80
ME Dunstövlar '77
ME Annapurna jacka '84

PS Såg en person med en ME Redline jacka i förra veckan. Det var nära jag la ett bud! DS

Gamla ME-prylar

bsandborgh; sa:
Hej!

Är det någon som har köpt något från PHD? Är det lika bra som det verkar?
Hittade deras site http://www.phdesigns.co.uk idag och blev jätteintresserad. Som ägare till ett antal klassiska Mountain Equipmentprodukter från 70 och 80-talet kan inget som Peter Hutchinson designat vara fel!

mvh
Bengt

ME Snowline sovsäck '74
ME Everest sovsäck '80
ME Dunstövlar '77
ME Annapurna jacka '84

PS Såg en person med en ME Redline jacka i förra veckan. Det var nära jag la ett bud! DS

redline.jpg

Gamla ME-prylar

Jag har en ME Redline-jacka i nyskick liggande i garderoben. När jag köpte den på 80-talet hade jag storlek M och nu X. Så något mer än att klämma blir det tyvärr inte :(

/Anders

Handlat från PHD

-03 handlade jag och flickvännen varsin minimus-väst från PHD. Modellen är inte som de feta dunvästar man är van att se utan löst stoppad, inget för after-skin i Åre alltså. På så vis nyttjas dunets loft maximalt, vilket ger bästa värme/gram. Tyget är någon Pertex-variant. Två sidfickor nedtill. Pris kring tusenlappen/st.

Västarna är precis så nätta och lätta som PHD anger på sin sida. De kan komprimeras till knapp handbollsstorlek, och de värmer bra. Såpass tunna att de ryms under skal-/regnjackan, vilket är bra med tanke på tyget som känns ruskigt tunt. Har inget negativt att anmärka på frakt och leverans.

PHD gör fina grejor, hade jag råd skulle det blivit en vintersäck också!

En alternativ tillverkare inom samma business är Robert's i Polen (www.roberts.pl) som också gör fina saker och till mycket bättre priser.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Årebo dagens design på skalbyxor Kläder 5

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg