Jag har inte använt "Pjuck", men jag har och har haft två par lågskor, ett par sandaler och ett par kängor från Merrell och de har alla varit mycket bra.
Det första paret jag använde (ett par låskor) var nog de skönaste jag använt nånsin. Jag hade de i stort sett varje dag under två års tid, sen blev de stulna vid ett bilinbrott...och de var de ganska slitna. Sandalerna har jag nu använt också under 2-3års tid, men naturligtvis inte lika ofta. Har inte gått sönder. De nya lågskorna var inte riktigt lika sköna som de första (stelare och hårdare på nåt sätt), men ändå klart godkända. De har jag nu använt dagligen under ett års tid. Och de är fortfarande hela.
Slutligen kängorna som jag köpte i vintras har jag inte använt så mycket ännu, jag har inte testat dem i riktigt blött väder. Men de verkar helt OK. Men de ska nog användas för lättare promenader.
Naturligtvis inte samma kvalitet på Merrell som Meindl, men det går ju liksom inte att jämföra...Bra pris och bra kvalitet är mina erfarenheter. Några av mina brevbärarkollegor har också använt och använder Merrell och jag har inte hört några klagomål snarare tvärtom.
/Stefan