Kamraträddning 16-17 mars!

Det har blivit dags igen att slå ett slag för kamraträddningskursen. Två gånger i rad har den blivit inställd pga för få anmälda. Vill själv gå, men kan inte göra det ensammen, så du som funderar lyft den slappa röven NU :) Så jag påminner bara om kursen och att det är ganska snart dags att anmäla sig. Vårutskicket innehåller information om anmälan, alternativt kontakta McNellis eller Rapp.

Jag har precis anmält mig, dock skall anmälan gå till som följer: Sätt in 60kr på SKK´s postgirokonto, och skriv att det gäller bergräddning samt namn etc. Sen betalar man resterande till Magnus Nilsson på plats. Tror att vår käre ordförande skall med också, så då är vi tre, minst, mao en kvar för att det skall bli av denna gången.
Don

Köckis var visst sugen Tjata lite på honnom. Han åker ju och klättrar stora berg både lite här och där i Norge, så han borde ju inte stå utan kunskapen.

Ja ska med. Nästa gång! Lovar!

Tjena... Jag är tämligen ny i klubben... dock verkar det var toppentrevligt folk och sånt! Programmet som jag läste igenom nu visade sig oxå innehålla en hel del trevliga punkter och kamraträddning lätt ju bra att kunna... Men att komma på det en vecka innan e kanske lite dåligt för planeringen... så tid har jag väl inte precis nu, oxå har ju anmälningstiden gått ut för länge sen! Fortsättning på klippklättring är jag oxå sugen på men den helgen är bortlovad till TVM, som konkurerrar om tiden. :(

Men nästa trevliga kurs som är nån gång när jag kan (Blir väl pansionär vid 65...) ska man väl helt klart ta och hänga på!

/ Lasse

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg