Jippie!?

Min Softshell har börjat delaminera,så det är dags att skaffa en ny (Ingen reklamation kommer på fråga då det var en 'gåva' från KV).En TrueNorth som höll i ett (1) år :(.
SÅ,finns det nån som har förslag på en i nån schysst färg,gärna en som signalerar pojke,typ en skön grön nyans eller mustig brun.Helst enfärgad.

Foder i form av fleece är mysigt så det får det gärna vara.Andasmembran är inte bland topp-prio,hellre då ventilerad och vattenavisande.Förlängd i ryggen,cord i kragen,vindklaff bakom dragkedjan,en (1) bröstficka är 'features' som uppskattas.Huva går bort.

peter

Den pojksignalbruna Ferratan var riktigt snygg!

Har du kollat på Norröna, t ex Nansen WS SoftShell?

Marmot Approach?

Huvaligen...

Nja,norröna'n är lite väl 'poppig' (är lite konservativ :)) och har en huva så den går bort,tyvärr.Marmot'en ser väldigt 'Stiff' ut och saknar vad jag kan se (läsa) en del av detaljerna som jag vill ha.

Jo,om det sen blir Ferrata'n till sist blir det den bruna.Deras blåa nyans signalerar bara villrådighet...

Kom gärna med fler förslag.

Exit only.
peter

Nääää

Norrönan har inte alls huva, i alla fall inte den Nanses WS Softshell jag spanat på på deras hemsida! Men visst, de har lite Arc'teryx-pop-stuk på sin design.
Dags att uppdatera din självbild från "pojke" mot "farbror" kanske! ;)

Millet Synergy?
Nåväl, lycka till med ditt relativt angenäma problem! Jag har en Haglöfs Shark (hm, den är nog 5 år?) som verkar envis och slitstark och trivsamt enfärgad, många år tills man med rent samvete kan leta en ny... (om inte "ventilering" seglar upp högst på önskelistan!)

Norrönan har inte alls huva, i alla fall inte den Nanses WS Softshell jag spanat på på deras hemsida! Men visst, de har lite Arc'teryx-pop-stuk på sin design.
Dags att uppdatera din självbild från "pojke" mot "farbror" kanske! ;)

Millet Synergy?
Nåväl, lycka till med ditt relativt angenäma problem! Jag har en Haglöfs Shark (hm, den är nog 5 år?) som verkar envis och slitstark och trivsamt enfärgad, många år tills man med rent samvete kan leta en ny... (om inte "ventilering" seglar upp högst på önskelistan!)

Den kan kanske vara nåt,den ser iaf hyffsat 'avskalad' ut.Gore är inblandat,vet du nåt om Synergy- membranet?Luktar 3-lagers andasmembran...

Är inte tågordningen pojke-tonåring-ungdom-infantil/mogen ungdom-infantil/farbror osv...är nånstans i brytningspunkten mellan de två sista åldersmässigt kanske.I sinnet är jag fortfarande ungdomlig och nyfiken,infantil lyckades jag undvika även om 'livsresan' blev saboterad och trampas i slamsorna ännu.

Nåja,jakten är inte över..

peter

Senast ändrad:
...I sinnet är jag fortfarande ungdomlig och nyfiken,infantil lyckades jag undvika även om 'livsresan' blev saboterad och trampas i slamsorna ännu.

Nåja,jakten är inte över..
Menar du att livsresan blev saboterad när softshellen delaminerade, eller var det något annat som delaminerade också?

Millets mjukskal gillar jag, de har en tight passform och är oftast (de jag provat) i mjuka, inte styva material (till skillnad från flera Marmot och en del Haglöfs t ex). Tänk dock upp en storlek, fransoserna verkar vara av annan kaliber. Jag som är en Medium-svensson får ta L i Millet.

En nackdel m Millet är att de ofta bara kör typ svart-grått-rött i sin färgserie, men det kanske har hänt något sen dess?

Strykarräven;358923 sa:
Menar du att livsresan blev saboterad när softshellen delaminerade, eller var det något annat som delaminerade också?

Millets mjukskal gillar jag, de har en tight passform och är oftast (de jag provat) i mjuka, inte styva material (till skillnad från flera Marmot och en del Haglöfs t ex). Tänk dock upp en storlek, fransoserna verkar vara av annan kaliber. Jag som är en Medium-svensson får ta L i Millet.

En nackdel m Millet är att de ofta bara kör typ svart-grått-rött i sin färgserie, men det kanske har hänt något sen dess?

Jo,schabloner och önskescenarier delaminerade också...vilket inte infantila uppskattar.

Okej,du gillar Millet.Hur ligger de till gentemot min 'kravspec' ovan,passar de in på nåt?

peter

Senast ändrad:

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg