Innerhandskar

Hej!

Detta är kanske inte en lösning på ditt problem utan min lösning på att frysa om händerna.

Jag använder patagonias bunting gloves, tunna fleece vantar med avklippta fingertoppar, tillsammans med Helly Hansen tumvantar. Lite "bylsigt" kanske men jag slipper frysa. Dessutom kan jag lätt justera spännen, remmar etc utan att bli helt nedkyld om händer o fingrar.

Hälsningar/Jan

Lobster

Jag antar att du menar den typen av Helly H-vante, där man kan sticka ut fingrarna. Ett annat alternativ kan vara lobstervantar utanpå liner-handskar (med hela fingrar, då). En lobster-vante (tumme för sig, pek- och långfinger ihop samt ring- och lillfinger ihop) är kallare än en tumvante, och mindre smidig än en tumvante där du kan sticka ut fingrarna. Klarar du dig med mindre smidighet så är lobstern ett bra val, då det är varmare med fingrarna inne i vanten(!).

/Håkan

För mig har det visat sig att ett par helt vanliga HH tumvantar passar bäst. Lite svårt att ta av o på men det uppvägs av den högre värmekomforten.

/Jan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
somule Varma innerhandskar sökes! Kläder 0

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg