Hyssnaleden

Är det någon som har erfarnheter av Hyssnaleden att dela med sig av? Särskilt är jag intresserad av tips om vattentillgång, lämpliga tältplatser och anslutningar till allmänna kommunikationer.
Tack på förhand!

Hej!

Mer info om Hyssnaleden kan du finna på

http://www.byalag.se/mark/hyssna/hyssnaleden/index.html

Till Hyssna tar du dig med buss 300 (ex från Gbg) - hållplats Hyssna Handel. Därifrån inte långt till Hyssna centrum där leden passerar.
Övernattningmöjlighet på "lägerplats" finns knappt halvvägs vid Hökås. Där finns vatten i brunn! Leden går också förbi många hus och gårdar där vatten kan fås!

Vissa passager var för ett par år sedan lite "tråkiga" pga avverkning och stora körskador på skogsmarken. Men, leden är hyyfsat bra!

Mvh

Per

Hej!

Vissa passager var för ett par år sedan lite "tråkiga" pga avverkning och stora körskador på skogsmarken. Men, leden är hyyfsat bra!

Mvh

Per

tyvärr, gurdun och pär gjorde att många skogsägare fick göra tråkiga avverkningar, dessutom så gör stormfälld skog att körskadorna ytterligare förvärras.. tips är att kolla geo-casharna längs hyssna leden om man är intresserad, det finns en del kul sådana längs hyssna leden..

hyssnaleden

jag gick hyssnaleden i början på juni och jag tyckte leden var helt ok.gjorde den med en övernattning, kanske borde man övernattat två gånger för att få mer ut av fisket. gick till stora hålsjön där jag övernattade, hade med mig 8 liter vatten och allt var slut när jag kom fram till sjön. första delen är ganska kuperad så man fick dricka en hel del. fyllde på vattenförrådet i sjön då vattnet är drickbart, det finns dock en brunn att fylla på från ca.5 km förbi hålsjön. mycket sevärdheter efterhand som leden fortskrider med bra djurliv o härlig natur. leden är mycket fin att gå, väl markerad med gula prickar på träd och stolpar, en trevlig led på ca.4.8 mil. ( koskenkorva )

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
borka Sjuhäradsleden vs Hyssnaleden, andelen stig mot väg? Vandringsleder 6

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg