Hyllar duntröjan!

Nu när det börjar bli lite kallt (-15 på termometern i morse), bestämde jag mig för att ta fram duntröjan för första gången. Hade nästan glömt bort den där den hängde i sin ensamhet (ni inser min sentamentalitet redan nu va?).

Har småfrusit lite de senaste dagarna kan jag väl erkänna, men nu när duntröjan kom fram tog jag endast på mig en t-shirt och sen duntröjan över och skaljackan på. Helt underbart varmt och det kan blåsa bäst fan det vill!

Hyllar min duntröja! Tack för att du finns!

// Jocke

Newsflash #2: Malindo har lärt sig diktarkonstens högre skola under julhelgen. Vad sägs t.ex om om följande lilla menuett:

Heter man t. ex Kurre Klager // Kan man inte alltid ta av sig sitt durre-lager

Men heter man t.ex Joakim // Sitter dunisen sâ fin, sà fim

Va?

Jag hyllar också duntröjan! Lager på lager är inte alltid bäst, men så fort man pratar om kläder pratar man visst om fysisk aktivitet?

Jag vill själv hävda att dunjackan/tröjan är ett rastplagg och då är det mindre intressant att använda den vid fysisk aktivitet.
Men använder man den när det är tillräckligt kallt så blir man ju inte heller så varm att man behöver ta av den.
Jag hyllar också duntröjan!
Önskar att jag hade en själv :)
//Peter

Nu är jag inte hundägare (ännu) men lånar en jycke och övar på mellan varven och att gå ut med henne är onekligen en form av "aktivitet" där lite dun skulle sitta fint ibland. :)

Här ska rimmas!

Jag kapar denna tråd,
För att fråga om råd.
Har hittat duntröja från Patagonia,
den får min ekonomi att sjunka som Estonia.
Önskar tipps om annan modell,
då blir Anders så snäll!

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg