Hvilke bindinger skal jeg vælge?

Jeg har faktisk både ski med NN 75 mm og med NNN BC bindinger men jeg har lige fået fingrene i et par ski der passer mig lidt bedre. Jeg skal bruger skiene (Fischer Europa 109) til fjeldture med rygsæk uden for spor og med ret kraftige læderstøvler. Og der bliver ikke noget med masser af flotte telemarksving – med rygsæk og langt ude på fjeldet bliver det stille og roligt ned.

Hvilke bindinger skal jeg vælge?

NNN BC bindinger – lette og kompakte og almindelige stegjern kan bruges på støvlerne. Men er de holdbare nok og er der ikke noget om at de fryser?

75 mm bindinger kun med klap – en let binding der kan åbnes og lukkes uden at bukke sig ned. Men de giver et buk på sålen så støvlen ikke holder så længe.

75 mm bindinger med kabel – lidt tungere og man skal bukke sig. Giver bedre styr på skien og laver ikke knæk på sålen.

75 mm bindingen med kabel og 10 eller 12 mm teleplade med hælløfter – meget stabilt og hæver skien under sving og i spor. Hælløfter kunne være fedt til topturen når man går med feller.

De kan alle fint bruges men hvad er det bedste valg?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Marinheiro Hvilke turskidor / fjellskidor 2022? Turskidåkning 7

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg