Arc AAA
Hej, lampan på bilden heter Arc AAA och har testats en hel del av medlemmar på det amerikanska Candle Power Forum. Den sopar rent med Photon (tre modeller) och alla andra märken.
Det som gör den så bra är att den till skillnad från Photon laddas med ett vanligt AAA batteri. Photon kräver små litiumbatterier, som är väldigt dyra och själva jobbet är jättepilligt. På min Photon har jag tappat en liten skruv som håller ihop den. Detta hände i samband med batteribyte
Fler fördelar för Arc:
* Vattentät till 3 meters djup (men framför allt i regn! Vilket Photon och de andra inte är)
* Liten (5x1 cm) men dock tuff. Höljet är gjort av anodiserat flygplansaluminium
* Alla inre delar är behandlade mot rost med ett slags antirostmedel. Rost uppkommer i små lampor mest pga kondens
* Sol/måne omställning. Detta betyder att lampan anpassar ljusflödet och därmed sparar på batteriet
* 9 färger
* 10 års garanti
* Väger bara 20 gram inklusive batteri (som medföljer)
* Håller till skillnad från Photon full effekt i outputen för att till slut dö helt. Photon är väldigt ljusstark i ca 10 minuter för att sedan mattas av allt mer
Vad kostar den och hur får man tag i den? Tyvärr så får man beställa den från USA. Jag har inte lyckats hitta någon svensk generalagent. Tillsammans med frakt har den kostat mig ca 300:-
Du kan beställa den bland annat
här