Carradice vattentata panniers.

Jag skulle nog höja ett varnande finger för Carradice CarraDry-serien.

Jag köpte nyligen ett par såna, "Front"-varianten som är samma design men mindre. Blev mycket förvånad när de anlände, över hur väldigt dålig kvaliteten var; Många nitar satt snett (=större risk att de skaver igenom och lossnar), en nit saknades helt för infästningen mot pakethållaren, dvs obrukbar om man inte lämnar in för fix eller gör någon egen lösning.

Dessutom är de knappast "Vattentäta" annat än mot vertikalt regn, eftersom de inte har rullstängning och locket bara går ner en liten bit förbi öppningen.

Jag blev extra förvånad över ovanstående m.t.p. att jag har flera olika modeller av cykelväskor i deras traditionella "duck cotton", och där är kvaliteten och designen mycket bra.

Jag lämnade förstås tillbaka väskorna till Cykelnetto som jag hade beställt från. Absolut inget ont om Cykelnetto, de skötte reklamationen mycket bra, jag fick även frakten tillbaka. Men Carradice har slarvat med designen och ännu mer med tillverkningen.

Köpte 2 par Ortlieb Frontroller Classic istället, de verkar vara mycket robustare och hålla mycket högre kvalitet, även om jag inte använt dem ännu.

tack.

tack jamo och thure.

Tack Jamo för att du berättar. skall kanske vara lite försiktig. min tanke var först att köpa ortlieb, men hittade carradice vattentäta lite billigare i samband med ett annat inköp från england. men kanske skall skippa det då.
tack. det här forumet fungerar ju alldeles utmärkt.

hannes

Vaude

är det jag satsat på beträffande vattentäta väskor.

För lite använda ännu för att ge omdöme men de tar mycket last och är stadiga på pakethållaren.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lawe Carradice Långcykling 1
The_Lost_Cyclist Alternativ till panniers/trailer Långcykling 10

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg