Wildlife - varför finns det fortfrande???

Varför i all världens namn är "alla" sportaffärer fulla med Wildlife frystorkat? Detta år efter år!
Nog för att det är snäppet mindre dyrt än REAL men ändå...

Wildlife är det i särklass sämsta frystorkade käket jag testat!
Det kan ju vara så att mina smaklökar är annorlunda än resten av utepopulationens men jag tvivlar...
Det är ju dessutom rätt lite energi i påsarna.

Om någon kan upplysa mig om detta horribla missförhållandes orsak vore jag tacksam!
 
Lång hållbarhet

Tror att det är tvärt om, de oranga påsarna säljer slut och de silverfärgade ligger kvar. Länge, eftersom hållbarheten är flera år.

Fler väldsproblem?
 
Delad smak kanske?

Varför finns det svält? Varför finns det krig? Varför har vi två skinkor???!

Tycker själv att wildlife maten är god men jag är inte särskilt kräsen. Wildlife mat säljer ungefär lika som blå bands frystorkade och ska man prata om dålig smak på mat så är blå band ett bättre exempel tycker jag. Det är min smak.

Förmodligen så finns det gott om wildlife mat på grund av att det är den svenska agenturen Outside(www.outside.se) som säljer den och får den tillverkad för de. Priset blir lägre än om butikerna skulle importera från norge(det är väl norskt?) Dessutom handlar de flesta friluftsbutikerna med outside så det är nog enklare att ta med lite wildlife mat också.

Mvh, Per Nyberg.
 

avslutad210712

Gäst
För att såna som jag/vi skall kunna ha med oss en eller två påsar reservermat. Äter i vanliga fall egentorkad mat men ibland är det skönt att bara värma vatten och slå i påsen. Och jag vet inte om några andra än Wildlife har dubbelportioner vilket är billigare för snåljåpar som jag tillhör *L*.

Tycker dock inte att Wildlifes mat är direkt god men står ut med den till nöds.
 
Fråga...

Hur är Wildlife och Real i förhållande till norska försvarets (suveränt goda, enligt mig) frystorkade käk? Någon som föredrar det ena eller det andra och varför?

/P
 
avslutad210712; sa:
För att såna som jag/vi skall kunna ha med oss en eller två påsar reservermat. Äter i vanliga fall egentorkad mat men ibland är det skönt att bara värma vatten och slå i påsen. Och jag vet inte om några andra än Wildlife har dubbelportioner vilket är billigare för snåljåpar som jag tillhör *L*.

Tycker dock inte att Wildlifes mat är direkt god men står ut med den till nöds.
Kör samma race; ofta egentorkat men ibland, som när man kommer fram sent till lägerplatsen, blir det en Wildlife eller Real. Real är bäst tycker jag, men något större fel på Wildlife tycker jag inte det är. Bara man tar lite mer vatten än angivet till rätterna med potatismos, annars blir de för kompakta. Blå Bands frystorkade rätter tycker jag är flera snäpp sämre.

Raskesven
 
Re: Re: Lång hållbarhet

Broder Bob; sa:
Vandrare; sa:

Varför finns Frasses?

När jag var med och skrev i trikårlåren. Lulé högskolas/universitets studenttidning gjorde vi ett test. Frasses slog Max, Sibylla, mackdån å di andra. Dessutom drog de av 1 spänn för varje mål Lulé hockey gjorde under pågående match. Fast de slutade med det med tiden. :)

Peter P.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.