Vandrarhem eller stugboende nära vandring och med lekplats?

Tänkte försöka få till en friluftshelg med kompisar och deras barn i Västsverige eller Halland.
Flera av barnen är för små för någon egentlig vandring, men för stora för att acceptera att bäras runt hela dan (dvs 1,5-3 år). Alltså letar jag efter en basecamp för boende och självhushåll där barnen och några föräldrar kan hänga under (del av) dagen medan några andra får vandra. Gärna med lekplats, och djur hade ju varit en extra bonus, och alltså nära fin vandring.
Tips?
 
Tiveden är ett häftigt ställe för en friluftshelg i södra Sverige. Ni skulle kunna bo på STF-vandrarhemmet Tivedstorp. Vet inte hur det ser ut med lekplats, men där finns massor med ytor för barn att leka på, närhet till vandringsleder i varierande svårighetsgrad och eventuellt även djur om jag minns rätt (hästar och får).

tiveden.se
www.tivedstorp.se
 
Tiveden är fint! Vet att det finns en liten lekplats vid en av badplatserna rätt nära vandrarhemmet (eller jag för några år sedan i alla fall).
 
Bo på bondgård

Gavs ut en liten bok typ STFs vandrarhemsförteckning med många bra förslag årligen tidigare. Nu vet jag inte om det finns kvar men googla. Vi bodde bland annat på en sån gård i Västergötland när våra barn var små. Mycket bra typ lillskansen med kramgoa djur.

Campingplatsen på Nordkoster hyr ut fina stugor vid strandkanten också utmärkt med små barn. De hyr ut kajaker också t ex VKV Yoo-A-Kim. Även fin vandring på Kosteröarna.

Thure
 
Tack för förslag!
Det blev Tivedstorp och det var utmärkt!
Fin vandring, bra boende med sandlåda och mycket plats för lek samt stor matsal för gemensamma måltider (i boendet "Stallet").

Rekommenderas!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.