Deuter Kid Comfort II eller III?

Vi avser att köpa bärstolen Deuter Kid Comfort men är osäkra på om vi skall välja modellen II eller III. Är det någon som har några synpunkter på dessa båda stolar?
 
Har egentligen inga erfarenheter av II:an, vi valde III:an. Barnet sitter mer skyddat pga det högre ryggstödet. Solskyddet är inte heller fel. Bärsystemet sägs (på http://www.deuter.com ) vara bättre på III:an.

Vi har haft vår bärstol i drygt ett år. Den har använts ganska flitigt, främst av mig. Jag var lite orolig för att bärsystemet skulle vara för mjukt, men hittills så ger det bra komfort (dottern väger nu 15 kg). De fickor som finns räcker till för några blöjor, lite ombyte och en matsäck. Skippa att köpa till nackskydd (för att sova med upprätt huvud), det funkar inte. Vi köpte inget separat regnskydd. Med solskyddet och regnbyxor kommer man långt. En stor fördel med vår bärstol (kanske II:an oxå?) är att längden på bärstolen är inställbar över ett stort område. Jag kan med mina 196 cm ställa in bärstolen så att den passar mig. Samtidigt kan min hustru (176 cm) med ett enkelt handgrepp justera stolen så att den passar henne. Den passar även än kortare personer.

/Håkan
 
Var får man tag på bärstolen?

Hej,

Ifjol sökte vi med ljus och lykta efter en bärstol som funkade för både mig (170 cm och kort rygg) och maken (188 cm och lång rygg). Det låter som om detta skulle kunna vara lösningen för oss!! Men, var får man tag i en Deuter-bärstol i Sverige?

/Annika
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mickere Myggnät till Jolly Comfort Barn och friluftsliv 3
pelka Vaude Butterfly Comfort Barn och friluftsliv 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.