Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
går frivilligt runt och rullar torkad fågelspillning samt inandas den i rejäla doser?
Tänker fortsätta ute men minska ner på spillningseldningsdemonstrationerna.
Jag köper prylar och hösnfoder för x kronor, och sedan värper hönorna (dåligt på höstvintern) varvid jag ger bort äggen gratis.
Det är en affär som man knappast har anledning att oroa sig för.
Fast på minuskonto hamnar nu att jag inte kan ha roliga hönor som knallar omkring på gården och förgyller tillvaron. Inlåsta hönor är inte lika roliga.
Fast på minuskonto hamnar nu att jag inte kan ha roliga hönor som knallar omkring på gården och förgyller tillvaron. Inlåsta hönor är inte lika roliga.
Och du kan inte ens hoppas på att fåglarna blir roliga på grund av "galna höns-sjukan". Fågelflunsan verkar vara mer som att fåglarna blir hängiga, inte vill gå till jobbet och sen trillar av pinn (bokstavligen, hihi).
Inte riktigt samma underhållningsvärde.
Just nu oroar jag mig väldigt mycket för att Alexander Bard ska ta över Sverige. Med hans klädsmak och fascistidéer vet vi ju vart det barkar då. En pandemi med några miljoner döda, haha, vicken skitgrej!
Låt oss hoppas att de käcka fjäderfäna inte går runt och oroas och får högt blodtryck, kärlkramp osv i onödan. Vi hoppas på det bästa helt enkelt. Topp!
Låt oss hoppas att de käcka fjäderfäna inte går runt och oroas och får högt blodtryck, kärlkramp osv i onödan. Vi hoppas på det bästa helt enkelt. Topp!
...grundar sig främst i om influensen får ett "fotfäste" i en mänsklig befolkning. som det ser ut nu så har alla som smittats av fåglar smittats i närkontakt med fåglarna i fråga och det är således ingen större riskt för oss här på utsidan. Den två näst rimligaste rädslorna vi kan ha är att vår katt eller vår hund skulle smittas och att vi skulle gosa med dem och då få smittan...men den rimligaste är att vi smittas av en annan människa.