22/8 iaf?
Efter lite funderande instämmer jag i Blade06's resonemang. Att lägga tävlingen just den helgen som det är mest båtar i skärgården på hela året kan inte vara rätt. Om någon deltagare skulle ha oturen att bli överkörd av en snéseglare kan det innebära livsfara för den personen, dålig PR för vår tävling, samt ett Tjörn Runt sekriatariat som är heligt förbannat. Som extra bonus får vi PutteK som deltagare om vi väljer en annan helg, hoppas jag =)
Så vad har vi då för alternativ:
8/8 - Dalslands kajak marathon.
En tävling som är ganska lik våran, och borde locka ungefär samma målgrupp. Inte bra.
15/8 - Tjörn runt
Den helg på hela året då det är mest båtar ute. Inte bra.
22/8 - Kungsbacka river
Tävlingen är 22km, dessutom på skyddat vatten. Sannolikt en annan typ av målgrupp som paddlar den tävlingen? Det är ju en sprinttävling med våra mått mätt =) Dessutom verkar det som tävlingen INTE brukar gå denna helgen, eftersom dom enligt deras hemsida bytt helg pga någon SM tävling. Ett extra plus i kanten för kommande år isf, men synd för årets tävling.
29/8 - Stockenträffen
Jag antar att många som vill vara med på tävlingen också vill vara med på Stockenträffen. Tyvärr missar man ju mycket av Stockenträffen om man är med i tävlingen (typ allt om man inte är snabb som tusan). Inte bra.
5/9 - Inget =)
Dock är det många företag som har kickoff denna helgen, svårt att få ledigt? Dessutom börjar kvällarna bli kortare och vädret mindre stabilt.
Det är lite som pest eller kolera att välja helg. Men en helg måste bestämmas, och det snarast.
Så låt oss ta en sista omröstning så spikar vi frågan. Min röst: 22/8
-L
P.s Två nya anmälningar har kommit in, så nu är vi 8st. Se hemsidan:
http://www.paddla.se/orustrunt. D.s