Nu är det ju såhär...
Vi skall vi inte paddla över Atlanten...
Det kommer att vara varmt i vattnet, vi kommer att paddla nära land precis hela vägen.
Vi är inte i Alska bland vithajar och grizzlybjörnar, eller i Panama City bland skurkar och banditer. Blåser det storm paddlar vi inte alls eller en anan mycket skyddad sträckning.
Det är farligt att leva, men vad kan hända som är så farligt?
Ja, jo någon kan ju säkert få en hjärtattack i sin båt, någon kan säkert bli överkörd av några båtslynglar eller RIB-båts-nördar, någon kan säkert lyckas paddla runt Tjörn istället...
Men det är ju det som är tjusningen med livet, att få vara fri, att inte ha totalkontroll på precis allt varenda minut, att våga ta till sig det oväntade och att spränga sina egna barriärer.
Det är ju det som kallas "Äventyr" i dess verkliga bemärkelse.
Det finns väl tillräckligt mycket regler och måsten i allas våra liv och verklighet för att vi som "nyttiga idioter" skall göra som vi alltid gör, utan att ens fundera över det?
Stora delar av världens befolkning är av nöden tvungna att leva hårt, vi har förmånen att leva i en "bubbla" där vi har så förspänt att vi har blivit demokratiskt politiskt korrekta mjukisar som tycker att vi skall ha reflexväst så fort vi skall gå över gatan.
Vet inte varför jag är så rabiat mot alla förmaningar och säkerhetskutym i detta fall, men jag tycker verkligen att vi kunde få vara fria kvinnor& män den här gången.
Varför göra det hela tlil en "dussingrej" när vi inte behöver?
Sunt förnuft, att känna och lära känna sina egna begränsningar och därigenom bidra till sitt eget goda exempel, utan att klanka och peka finger åt alla andra bara för att de inte gör precis som man själv gör...
Det räcker fint A
Apropå mitt inlägg om ev mobiltelefoner:
Det är ju jättebra om alla insett att det är upp till dem själva att ta ansvar. Det räcker rimligen också. Men just därför är det ju skönt om man slipper dra in sjöräddningen i onödan. Är det bara en privat långtur tar det ju ett tag innan folk börjar oroa sig - men i ett lopp som detta är det ju lite upplagt för onödig oro, om det så bara beror på att nån brutit i "god ordning", eller blivit lite rejält försenad.