Tälta i Polen och Ukraina

Någon som vet huruvida det är lagligt att fricampa i Polen och Ukraina? Eller är det smyga upp tältet efter mörkret inbrott som gäller?

Jag trampar i östlig riktning från Berlin om några dagar och vore tacksam för lite information om de båda länderna!

Jag är nu i Ukraina och frågade vid gränsen om det var tillåtet att tälta i landet och det var det inte. Måste bo på riktiga adresser när man är i landet. Detta innebär inte att man inte kan tälta utan bara att det är olagligt. När du passerar gränsen måste du uppge en adress som du kommer att bo på och det går inte att uppge att man ska tälta. Jag gjorde det och då bestämde mannen vid passportkontrollen att jag skulle på Hotell Kiev i huvudstaden och det är bara att hålla med. Ett tips är att fixa fram adressen till något hotell i närheten av gränsen som du uppger att du ska bo på. Du behöver inte bo där men du behöver adressen när du korsar gränsen. Du behöver inte boka något på hotellet utan det räcker med adressen

/Stellan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.