Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10.

Tigger? Glömde du inte nân nu? Den allra básta i denna klass? Börja pâ H... sluter pâ obbex..


[Ändrat av Malindo 2006-05-26 kl 10:31]
 
Jag var precis in på Hägglunds i Luleå i deras nya lokaler. Stort, fint, luftigt. Nästan så man saknade det gamla hålet i väggen där pryttlarna nästan ramlade över en :) Köpte en stekpanna på vägen ut ;)
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
Jag var precis in på Hägglunds i Luleå i deras nya lokaler. Stort, fint, luftigt. Nästan så man saknade det gamla hålet i väggen där pryttlarna nästan ramlade över en :) Köpte en stekpanna på vägen ut ;)

Du menar där jag var in i förra veckan *L*

Fast jag har inte varit in sedan de fått pryttlarna på plats så det får bli på måndag.

Såg du om de möjligen hade något öppnings-erbjudande på Thermarest/Z-rest/Ridgerest?
 
thureb; sa:
Du verkar något kluven och gör reklam för din lch (lokala cykelhandlare) i tråden nedan och nämner inte ens Cykelringen i ditt tidigare inlägg http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38072#post247769

Thure

PS Cykelringen och Biltema ligger på min bottenlista beträffande bemötande från personalen.

Att vara kluven är att vara människa. Men på något vis måste man ju kämpa på, inte ge tappt som du så gärna påpekar. Dock, även en människa har gränser, och om allt står rätt till borde den gå en bra bit före älggräsvin och Cykelringen.
 
Hägglunds

Jag har inte testat Sveriges alla utebutiker men av de jag handlat från så intar Hägglunds en särställning tycker jag. Vart har dom flyttat? Ska upp snart och måste såklart kolla in deras nya lokaler. Hoppas bara inte det blir "varuhuskänsla" över det..

Sen tycker jag Outside vid stortorget i Malmö är mycket bra. Bra utbud, trevlig personal och bra service.

Jula och Clas O ska man förvisso inte glömma heller. :)

/D
 
Mina bästa

Har inte lika stor erfarenhet som trådstartaren, men här kommer min lista iallafall:

1. Öhammars, Linköping. Högsta betyg. Har erfarenhet av dem både som kund och leverantör. Man kommer långt med att vara vanlig och trevlig.

2. Sportkompaniet, Kungsgatan, Sthlm. En del i personalen mycket bra.
Har oftast det man behöver. Har fått saker rekommenderade men
aldrig känt mig lurad.

3. Arcteryx, Vasagatan, Sthlm. Har varit där några gånger och allt har
funkat bra.

4. Uteliv, Linköping. Helt OK butik.

5. Skövde Natur. Bra utbud, men ej högsta betyg på leveranser.

Har erfarenhet av ett antal butiker till, men de når ej upp till 5-bästa-listan.
 
Re: Hägglunds

dave1; sa:
Jag har inte testat Sveriges alla utebutiker men av de jag handlat från så intar Hägglunds en särställning tycker jag. Vart har dom flyttat? Ska upp snart och måste såklart kolla in deras nya lokaler. Hoppas bara inte det blir "varuhuskänsla" över det..

De har tagit över Intersports gamla lokaler på Storgatan. I den gamla goda butiken vid Statoil har Hägglunds numera en renodlad sportfiskeshop :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Bästa sättet att beställa från Nordamerika? Butiker och leverantörer 13
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.